הרבנות מזהירה: דוכני המזון בפסטיבל האוכל אינם כשרים

מביקורת של היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות עלה כי חלק מבעלי הדוכנים בפסטיבל "תל אביב EAT" הציגו את עצמם ככשרים, "עד לרגע זה לא ניתן אישור כשרות לאף אחד מדוכני המזון הפועלים במקום במסגרת הפסטיבל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/05/18 12:26 טז בסיון התשעח

הרבנות מזהירה: דוכני המזון בפסטיבל האוכל אינם כשרים
בצק עלים במילוי בשר, צילום: shutterstock

פסטיבל אוכל בשם "תל אביב EAT" יצא אמש לדרך והציג שלל מאכלים ודוכני מזון בגן צ'ארלס קלור. ברבנות הראשית הבהירו היום (רביעי) כי אף דוכן שמשתתף באירוע אינו מחזיק בתעודת כשרות וכי קיים חשש להונאת הציבור בנושא

בהודעה שהוציאה היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות, מטעם הרבנות הראשית לישראל, נאמר כי קידום האירוע נעשה "תוך ציון כי הדוכנים כשרים".

עם זאת נכתב בהמשך כי "מבירור עם רבנות ת"א נמצע כי עד לרגע זה לא ניתן אישור כשרות לאף אחד מדוכני המזון הפועלים במקום במסגרת הפסטיבל". מנהל היחידה, הרב רפי יוחאי, אף ציין כי "בביקורת שנערכה אמש במקום נתפסו בעלי דוכנים אשר הציגו תעודות מצולמות וכן מצגי כשרות על שלטים בניגוד לחוק".

בפסטיבל, שנערך זו השנה השלישית, צפוי להתקיים עד מחר וברבנות הראשית ביקשו להבהיר לציבור שומר הכשרות כי דוכני המזון הינם כשרים אך ורק אם הם מחזיקים תעודה בתוקף מטעם רבנות תל אביב