הרבנות הצבאית בנתה אפליקציה - צה"ל מסרב להפיץ

יישומון חדש, שכולל תשובות לשאלות בנושאי דת וצבא, מוכן לשימוש, אך פרסומו מתעכב. הסיבה: רצון לשמר את השימוש בנייד במסגרת אתר צה"ל בלבד. "האפליקציה פותחה לא בערוץ שבו מפותחות אפליקציות בצה"ל ולכן לא עלתה לאוויר", נאמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/18 12:25 טז בטבת התשעח

הרבנות הצבאית בנתה אפליקציה - צה"ל מסרב להפיץ
צילום: פלאש 90. חיים אזולאי

צה"ל מסרב להפיץ יישומון שבנתה הרבנות הצבאית במטרה להנגיש את ההלכה לחיילים ולייעל את נושא הדת בצבא, כך פורסם היום (ד') ב"ישראל היום". על פי הפרסום, ייתכן כי היישומון, שבנייתו נמשכת זה כשנתיים, אף ייגנז לאלתר.

בין היתר כולל היישומון המתקדם אפשרות לקביעת סוף זמן התפילה על פי מיקום, הלכות תפילה לאחר לילה לבן, אפשרות לתפילות מקוצרות בזמן לחימה ותפילות מיוחדות לטייסים וללוחמי חיל הים. אפשרות נוספת לשימוש היא מצפן מותאם שיעזור לחיילים למצוא מיקום העיר ירושלים לצורך כיוון התפילה.

ביישומון החדש הוכנסו גם תשובות לשאלות נפוצות כדוגמת הלכות טיפול בטנקים בשבת, הלכות מיוחדות ליחידת מצ"ח, הלכות לפיקוד העורף ועוד - שאלות שבהן נתקלים לוחמים מפעם לפעם אך נותרות ללא מענה בשל הקושי לשאול רב.

על פי הפרסום, למרות שמדובר בכלי שייעל באופן משמעותי את האפשרות של חייל דתי לשמור על אמונתו, בצה"ל מעכבים את פרסום היישומון, ככל הנראה על רקע הרצון לשמר את השימוש בנייד בתוך אתר צה"ל בלבד.

גורמים שנחשפו ליישומון קובלים על כך שהוא לא נכנס לשימוש מלא, זאת למרות שהוא כבר מוכן לשימוש אחרי שהושקע בו זמן רב של פיתוח. לדבריהם, העובדה שהיישומון ייגנז עלולה למנוע מחיילים את האפשרות לשמור את ההלכה בצבא באופן מיטבי, מאחר שייקח זמן רב לפתח אפשרות דומה ביישומון אתר צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "האפליקציה פותחה לא בערוץ שבו מפותחות אפליקציות בצה"ל ולכן לא עלתה לאוויר. בימים אלה נבחן מענה במסגרת מנגנון פיתוח האתרים הצה"לי".