"היועמ"ש הוריד את ארגון צהר מהעץ": בצד השמרני שמחו על דברי מנדלבליט

לאחר פרסום ההחלטה, כי אסור לבית עסק להציג כל סממן של גוף כשרות מלבד הרבנות, שמחו מתנגדי המיזמים הפרטיים. לעומתם, אמר מייסד השגחה פרטית: "פרשנותו המצמצמת של מנדלבליט פוגעת במיליוני ישראלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/18 20:41 כט בתמוז התשעח

"היועמ"ש הוריד את ארגון צהר מהעץ": בצד השמרני שמחו על דברי מנדלבליט
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעקבות פרסום חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה כי לא תתאפשר הצגת פיקוח כשרות מצד  גופי כשרות פרטיים, אמר הרב הראשי - הרב לאו כי הוא: "מברך על חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אשר פורסמה מוקדם יותר הערב. בחוות הדעת מובהר כי גופים ועמותות פרטיות לא יוכלו להציג מצב של כשרות כביכול אף שאינם מורשים ומאושרים מטעם הרבנות הראשית לישראל.

הרב הראשי פועל מאז בחירתו למען ביסוס וחיזוק מערכת הכשרות במדינת ישראל, כאשר רק לפני מספר שבועות הוביל הרב הראשי את ההחלטה בישיבת מועצת הרבנות הראשית לניתוק יחסי משגיח מושגח ועוד. הנסיונות של גופים שונים לחבל במערך הכשרות הרשמי של הרבנות הראשית לא יצלחו. הרבנות הראשית תמשיך לדאוג לכשרות איכותית ומקצועית בסטנדרטים הטובים ביותר.

מארגון חותם נמסר כי המהלך של ארגון צהר יצר אנדרלמוסיה בעולם הכשרות וכי "חבל שרק היועמ"ש הוריד את ארגון צהר מהעץ. מוטב היה לשמוע בקולם של כל רבני ישראל שיצאו נגד המיזם, שפגע בכשרות הממלכתית ובצרכני הכשרות".

הרב אהרון ליבוביץ - ראש ארגון ׳השגחה פרטית׳ אמר: ״פרשנותו המצמצמת של היועמ״ש משרתת את הגורמים המבקשים לשמר את מעמדם וכוחם, ופוגעת במליוני ישראלים המחפשים כשרות שאפשר לסמוך עליה. ברור לחלוטין שהפסיקה בבג״ץ הכשרות נועדה לאפשר את פעילותם של גופי פיקוח פרטיים, וזאת לאור כישלונה המתמשך של הרבנות הראשית לתקן את העיוותים הרבים במערך הכשרות מטעמה. כשרות איכותית ומקצועית לאורך זמן - אפשרית רק בתנאי תחרות. עשרות שנים של התדרדרות בתחום הכשרות הוכיחו שללא תחרות, לרבנות הראשית פשוט אין מספיק אינטרס להתייעל״.

 

 


בעקבות החלטת היועמ"ש אומר מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר:"החלטת היועמש שמה קץ להרפתקאת צוהר שעלולה הייתה להוביל למציאות בה כל ארגון פיראטי היה מוציא תעודת כשרות ומכאן הסוף ברור. 
החלטת היועמש מחזירה לרבנות הראשית לישראל את הסמכות לקבוע מהו בית עסק כשר ולמנוע מקרי הונאה רבים.
בימים אלה עלינו לחזק את הרבנות הראשית לישראל שנתונה למתקפה חסרת תקדים במגוון תחומים על ידי גורמים אינטרסנטים שרוצים לפרק את היהדות הממלכתית אם זה בנושא כשרות, גיור, נישואין וגירושין. 
יחד נשמור על זהותה  של המדינה."