הקצין שנפצע אנושות בצוק איתן ידליק משואה ביום העצמאות

אל"מ שי סימן טוב, שנפצג כמג"ד בגולני במהלך המבצע ברצועת עזה, ידליק את משואת צה"ל בטקס ציון 71 שנה לעצמאות המדינה: "מעריך ומוקיר את ההזדמנות שניתנה לי להמשיך ולפקד בצה"ל". רגב: "מסמל את נחישות הרוח ואת עוצמת הנפש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/19 11:55 יג בניסן התשעט

הקצין שנפצע אנושות בצוק איתן ידליק משואה ביום העצמאות
"מופת לנחישות". אל"מ סימן טוב, צילום: דובר צה"ל

לפני קרוב לחמש שנים חייו היו בסכנה ממשית לאחר שנפצע אנושות במבצע צוק איתן. היום (ה') התבשר אל"מ שי סימן טוב כי ביום העצמאות הקרוב הוא ידליק את משואת צה"ל בטקס לציון 71 שנה למדינת ישראל.

את ההחלטה על כך קיבלה שרת התרבות והספורט וועדת השרים לסמלים וטקסים, לאחר שהרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, הגיש את המלצתו החיובית בנושא. השרה סיכמה עם הרמטכ"ל כי רעייתו של הקצין, המרותק לכיסא גלגלים, תלווה אותו במעמד המרגש.

"אל"מ שי סימן טוב מסמל את נחישות הרוח ואת עוצמת הנפש להתגבר על מכאובי הגוף", אמר רגב והוסיפה כי "תהליך החלמתו מפציעתו הקשה במהלך "צוק איתן" וחזרתו לשרת כמפקד בצה"ל הוא סיפור של גבורת הרוח והתגברות הרצון על כל מכשול.  אל"ם סימן טוב, כשמך כן אתה, שי מבורך לחברה הישראלית וסימן טוב לפקודיך ולכל מי שרוח צה"ל מנשבת בכנפי נפשו. אני גאה בך ומצדיעה לך".

סימן טוב למד בפנימייה הצבאית בחיפה, והתגייס בשנת 1996 לגדוד ברק (גדוד 12) בחטיבת גולני. במלחמת לבנון השנייה לחם כמפקד פלגה ביחידת אגוז ובמבצע עופרת יצוקה לחם כסגן מפקד גדוד גדעון (גדוד 13) בחטיבה החומה.

במהלך מבצע צוק איתן ברצועת עזה, הוא נפצע אנושות מקריסת קורת מנהרה. הוא נלחם על חייו ובתום תהליך שיקום ארוך, חזר לשירות באוקטובר 2015 וכיום משרת בתפקיד מפקד צוות במכללה לפיקוד טקטי.

סימן טוב עצמו אמר: "אני מודה על הזכות להדליק משואה כנציג צה"ל ומתרגש מהמעמד. מעריך ומוקיר את ההזדמנות שניתנה לי על ידיי מפקדיי להמשיך ולפקד בצבא ההגנה לישראל".