סמוטריץ': "המראות והריחות מחזירים אותי 12 שנים לאחור"

חבר הכנסת שהגיע לנתיב האבות התייחס לפינוי הבתים, וכתב: "הלב קרוע, עוול בלתי נתפס של בג"ץ". סגן השר אורן: "לערוך רפורמה מיידית באופן בחירת השופטים לעליון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/18 10:13 כט בסיון התשעח

סמוטריץ': "המראות והריחות מחזירים אותי 12 שנים לאחור"
כוחות הביטחון בנתיב האבות, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"הקלות, המראות והריחות מחזירים אותי 12 שנים לאחור. עצוב ומיותר. הלב קרוע. אבל מתוך הכאב נקום ונמשיך במלא המרץ. את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק", כך כתב היום (ג') ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, שהגיע לנתיב האבות. 

סמוטריץ התייחס להרס 15 הבתים בהוראת בג"ץ והוסיף: "נכנסים עכשיו לנתיב האבות להיות עם התושבים ברגעים הקשים. רשעות, אטימות ועוול בלתי נתפס של בג"ץ. פסיקה לא צודקת, לא מוסרית, לא הגיונית ולא יהודית. הרס לשם הרס. אבל אנחנו נמשיך לבנות ולהיבנות בחבלי ארץ מולדת האהובים ובעזרת ה' מתוך הקושי הזה ייוולד בניין גדול. בדמייך חיי".

שר החקלאות, אורי אריאל, שהגיע גם הוא לנתיב האבות, אמר: "אין שום תועלת בהריסת הבתים ובגירוש אנשים מביתם. הדיון בבג"ץ בנושא התנהל כמו סדום ועמורה. אך אנו לא נוותר, לא ניתן לדבר להרחיק אותנו מהתיישבות שלמה בכל רחבי ארץ ישראל. בבניין הארץ ננוחם".

סגן השר מייקל אורן הוסיף: "אני מביע צער והזדהות עם מפוני נתיב אבות, אתם ממיטב עמנו. החלטת בג"ץ להרוס בתים שלמים שנבנו רק באופן חלקי ביותר על שטח לא ישראלי, מעיד שוב על הנתק בין ביהמ"ש העליון והמציאות הישראלית. אני שוב קורא לערוך רפורמה מיידית באופן בחירת השופטים לעליון, כך שיישקף את דעת הקהל הישראלית".

חברי ארגון "ציר 60" קראו לממשלת ישראל ולראש הממשלה נתניהו ליישם את החלטת הממשלה ולקדם תכנית בינוי עירונית לשכונת נתיב האבות. "בשעה זו אנו מצדיעים לאנשי נתיב האבות על מאבק קשה, ומעורר השראה. מתוך הכאב, אנו קמים ובונים, ונמשיך לגדול, להתפתח ולחזק את ההתיישבות. 

"אלפי מתפקדי ליכוד בציר 60 יחד עם נאמני ארץ ישראל בליכוד מחכים לתשובות ולהסדרת התכנית. אנו דורשים מחברי הכנסת לדחוף ולקדם את תוכנית התב"ע לנתיב האבות עוד היום. אנו נעקוב אחר פועלם ונראה מי ידו בדבר".