חוק יאיר נתניהו: ייאסר על מאבטחים ללוות אישי ציבור "למקומות פסולים"

לפי היוזמה של ח"כ סתיו שפיר, נהגים ומאבטחים לא יתלוו למאובטחים למקומות שבהם יש פעילות סמים, זנות, הימורים ועוד, "עצוב שיש צורך להפוך את המובן מאליו לחוק"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/01/18 10:55 כד בטבת התשעח

חוק יאיר נתניהו: ייאסר על מאבטחים ללוות אישי ציבור "למקומות פסולים"
יוזמת הצעת חוק יאיר נתניהו. סתיו שפיר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"חוק יאיר נתניהו", זו היוזמה החדשה שח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני יזמה אתמול (רביעי) בתגובה לפרשת הקלטות בנו של ראש הממשלה.

לפי ההצעה, שפורסמה לראשונה ב'וואלה' ייאסר על נהגים ומאבטחים בשירות המדינה ללוות אישי ציבור למקומות בלתי חוקיים ומעוררי מחלוקת.

בין המקומות שצויינו ביוזמת שפיר היו בתי הימורים, מועדוני חשפנות, בתי בושת מקומות שבהם נעשים שימוש בסמים ועוד. בנוסף נכתב כי במידה והמאובטח יעשה "שימוש אישי פסול בשירותי אבטחה או נהיגה", הוא יחויב בתשלום עלות השירותים שניתנו לו מכספי משלם המיסים.

"דברי הבל". נתניהו הבן

חוק על שמו?. נתניהו הבןצילום: פלאש 90

בנוסף ההצעה מבקשת להסמיך את ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת לקבוע אילו מקומות יוגדרו כמקומות פסולים לצורך חוק זה.

.ח"כ שפיר הסבירה את הצעתה ואמרה כי "מאבטחים, נהגים ועובדי ציבור לא צריכים למצוא את עצמם שומרים על חדרים פרטיים שבהם נערכים מעשים בלתי חוקיים ובלתי מוסריים, שביניהם לבין המשימה שלמענה התגייסו לשירות הציבורי לא צריך להיות דבר במשותף".

לדבריה,"עצוב שיש צורך להפוך את המובן מאליו לחוק, אך התקופה האחרונה מוכיחה שכל הפרות הקדושות כבר נשחטו תחת המפולת המוסרית של שלטון נתניהו, ושעלינו להגן על עובדי המדינה מפני ההתנהלות ההרסנית הזו".