הצמרת החדשה של יש עתיד: דתי אחד בעשירייה הראשונה

על רקע הטענות על דחיקתם של מועמדים חובשי כיפה לתחתית הרשימה ולמקומות לא ריאליים, ח"כ אלעזר שטרן שובץ במקום השמיני ברשימת המפלגה לכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/19 08:37 יג באדר א'

הצמרת החדשה של יש עתיד: דתי אחד בעשירייה הראשונה
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

הערב (ב') תחשוף מפלגת יש עתיד את רשימתה לכנסת. הרשימה שתוצג צפויה להראות שונה מאוד, במיוחד בעשירייה הראשונה. למרות הדיווחים כי לפיד לא מחפש יותר את קולות הציבור הדתי לאומי, במקום השמיני יופיע, ככל הנראה ח"כ אלעזר שטרן.

במקום הראשון יוצב כמובן יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, אחריו השר לשעבר מאיר כהן, אחריו צפויה להיות משובצת האישה הראשונה במפלגה, האלופה במיל' אורנה ברביבאי, כך פורסם הבוקר בידיעות אחרונות. במקום הרביעי יוצב ח"כ עפר שלח, אחריו יוצבו, ח"כ קארין אלהרר, סגן ראש המוסד רם בן ברק, ח"כ מיקי לוי, ובמקום השמיני כאמור, ח"כ אלעזר שטרן.

תקף את בנט. שטרן

יופיע בעשירייה הראשונה? | ח"כ אלעזר שטרןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כזכור, בסוף השבוע פורסם כי נציגי הציונות הדתית ברשימת מפלגת יש עתיד נדחקו למקומות שהם ספק ריאליים. לחדשות כיפה נודע כי אחת הסיבות המרכזיות לכך, היא העובדה שיו"ר המפלגה, יאיר לפיד, השלים עם העובדה שהוא לא ייבחר לראשות הממשלה והחליט לשנות אסטרטגיה בקמפיין הנוכחי.

אולם, למרות דחיקתה מחוץ לרשימה של ח"כ עליזה לביא והצבתם של תהלה פרידמן ומשה (קינלי) טור פז, אנשי הציונות הדתית במקומות לא ריאליים, דווקא ח"כ אלעזר שטרן זוכה לקידום ומופיע בעשירייה הראשונה, זאת לאחר שבכנסת הקודמת הוצב שטרן במקום ה-12. ביש עתיד סירבו להתייחס לפרסום הרשימה: "תקופת בחירות מאופיינת בשמועות וספקולציות".