הצלחה נוספת לחללית 'בראשית'

החללית הישראלית הראשונה ביצעה תמרון מוצלח נוסף במסלול סביב הירח, ושיגרה תמונות חדשות של הצד הרחוק שלו. החללית הגיעה לגובה של 460 ק"מ מפני הירח, ותמשיך להתקרב אליו בהדרגה עד לנחיתה הצפויה ביום חמישי בלילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/19 09:47 ב בניסן התשעט

הצלחה נוספת לחללית 'בראשית'
הירח מן החללית 'בראשית', צילום: spaceIL

ממשיכה להתקרב. תמרון מוצלח נוסף לחללית הישראלית 'בראשית' של חברת SpaceIL, הפעם במסלול סביב הירח. החללית, שנכנסה למסלול סביב לוויינו של כדור הארץ ביום חמישי האחרון, השלימה לפנות בוקר (א') תמרון שמטרתו היתה לקרב אותה עוד יותר אל פניו של הירח, כהכנה לקראת הנחיתה עליהם, הצפויה לקרות ביום חמישי הקרוב, סביב השעה 23:00 שעון ישראל.

החללית שיגרה תמונות חדשות של פני הצד הרחוק של הירח, המהווה את החלק שלא נראה מכדור הארץ. הצילום הראשון (למעלה) צולם שלשום בשעה 8 בבוקר שעון ישראל, בגובה של 550 ק"מ מקרקע הירח, והשני צולם שעה ו-50 דקות אחר כך, במרחק של 2500 ק"מ מפניו.

הצד הרחוק של הירח מן החללית

הצד הרחוק של הירח מן החללית 'בראשית'צילום: spaceIL

מנועי החללית הופעלו במהלך התמרון למשך כ-4.5 דקות, ושרפו כ-55 ק"ג של דלק. כל מנועי החללית פעלו בו זמנית במטרה לבלום אותה תוך כדי ביצוע התמרון. גובה האפולונה (שהיא הנקודה הרחוקה מפני הירח) הורד במהלך התמרון מגובה של 10,400 ק"מ לגובה של כ-750 ק"מ מפני הירח. הפרילונה, שהיא הנקודה הקרובה של החללית אל קרקע הירח, נותרה כ-460 ק"מ.

מחר צפויים המנועים להיכנס לפעולה פעם נוספת, במטרה להוסיף ולהאט את מהירותה של 'בראשית', והיא תתקרב עוד יותר אל אדמת הירח, למרחק של 400 ק"מ בלבד, מרחק שיוסיף לרדת בהדרגה, ל-200 ק"מ ביום שלישי, ל-15 ק"מ ביום רביעי, עד לנחיתה, הצפויה, כאמור, להתרחש ביום חמישי בלילה.