הציבור הישראלי נגד הסדרה בדרום

מסקר וואלה news עולה כי הנשאלים מתנגדים להסדרה המסתמנת מול חמאס. עוד עולה כי כמחצית מהציבור הימני תומך בעמדתו של בנט בוויכוח מול שר הביטחון.

חדשות כיפה מירב כהן 21/08/18 14:41 י באלול התשעח

הציבור הישראלי נגד הסדרה בדרום
פעילי חמאס ברצועת עזה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מסקר וואלה news שערך מכון המחקר "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר, עולה כי 40% מהנשאלים מתנגדים להסכם המתגבש מול ארגון הטרור העזתי לעומת 27% התומכים בו.

הסקר נערך לפני ימים אחדים, לאחר שההסלמה בדרום הארץ שכחה והחל להתגבש הסכם מול ארגון חמאס. השאלה המרכזית שהוצגה לנשאלים הייתה "האם אתה תומך או מתנגד להסכם ההסדרה שהושג בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים?".  

בקרב מצביעי הליכוד נמדד שיעור דומה ליתר הנשאלים כאשר 41% התנגדו להסכם ללעומת 28% התומכים בו. אולם נראה כי ההתנגדות למדיניות ההסדרה מול חמאס לא פוגעת במנדטים שמקבל ראש הממשלה מתומכיו. משיבי הסקר נשאלו גם על זהות המפלגה שלה היו נותנים את קולם אם היו נערכות היום בחירות לכנסת:

הליכוד זוכה ל-33 מנדטים, יש עתיד ל-20, המחנה הציוני ל-12 והבית היהודי ל-11. בהמשך הרשימה, הרשימה המשותפת - 11, יהדות התורה - 7, כולנו - 6, ישראל ביתנו - 6, מרצ - 5, מפלגה בראשות ח"כ אורלי לוי אבקסיס - 5 ומפלגת ש"ס עם 4 מנדטים בלבד. 

המתיחות בדרום וההסכם המתגבש עוררו מחלקות בקרב חברי הקבינט, בייחוד נפתלי בנט ואביגדור ליברמן, שיצאו לתקשורת עם הודעות עוקצניות אחד כלפי השני. הסקר בדק את עמדתם של הנשאלים לגבי הוויכוח בין השרים. נוסח השאלה היה "מכל מה ששמעת ואתה יודע, במי אתה תומך בוויכוח זה, בליברמן או בבנט?". בקרב כלל המשיבים 35% תמכו בבנט, לעומת 24% שצידדו בליברמן.

כמחצית מקרב מצביעי ימין נטו לתמוך בשר בנט (49%) בוויכוח בין השניים. בקרב מצביעי השמאל נרשמה מגמה הפוכה, כשליברמן זכה לתמיכתם של 31% ובנט ל-19% בלבד.