הצוואה של רונה רמון: לשרוף את גופתה

רמון ביקשה שגופתה תישרף כדי למנוע מילדיה הלוויה נוספת, לאחר ששכלו את אביהם האסטרונאוט באסון המעבורת קולומביה, ואת אחיהם בתאונת מטוס בצבא. השר אקוניס הודיע כי מלגות משרד המדע ייקראו על שמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/18 12:30 י בטבת התשעט

הצוואה של רונה רמון: לשרוף את גופתה
רונה רמון, צילום: פלאש 90

רונה רמון, שהלכה לעולמה אמש לאחר מאבק במחלה קשה, הותירה לבני משפחתה הנחיה לשרוף את גופתה כדי למנוע מילדיה הלוויה נוספת.

לפי הדיווח, רמן (54) ביקשה לפני מותה שלא יקברו אותה באופן המקובל, כדי שבני משפחתה לא יצטרכו לחוות שוב הלוויה, כפי שחוו בעבר כשליוו למנוחות את אביהם האסטרונאוט אילן ואחיהם הטייס אסף.

אילן רמון, טייס חיל האוויר שלקח חלק בהפצצת הכור בעיראק, היה לישראלי הראשון שנשלח לחלל. הוא נספה באסון המעבורת קולומביה בשנת 2003 בעת שהחללית בה טס לא הצליחה לנחות בשלום בכדור הארץ. בנו אסף, שהלך בדרכו והפך לטייס, נפל לאחר תאונת אימונים 6 שנים מאוחר יותר.

הוריה רונה, סיפרו ל-ynet על התחושות הקשות לאחר לכתה של בתם, אך ציינו כי הם מתכוונים להמשיך את חייהם, "חבל שהיא הלכה לנו", אמרה אמה גילה. "אנחנו ממשיכים, אין לנו ברירה, אני ובעלי אנשים מאוד חזקים".

מלבד הוריה, רמון הותירה אחריה שלושה ילדים. ארונה יוצב מחר במרכז פרס לשלום ביפו, והקהל יוכל לחלוק לה כבוד אחרון בין השעות 9:00-13:00. טקס האשכבה יתקיים מחר בשעה 16:00 בהשתתפות בני משפחה וחברים בלבד.

מלגות על שם רונה רמון. תלמידים בחוגי מדע

מלגות על שם רונה רמון. תלמידים בחוגי מדעצילום: פלאש 90. תומר נאוברג

בתוך כך, החליט שר המדע אופיר אקוניס כי מלגות החונכות של משרד המדע ייקראו על שם רונה רמון. "העם כולו מבכה את פטירתה בטרם עת של רונה שנגעה בליבו של כל ישראלי", אמר השר והוסיף כי "רונה הקדישה את חייה למיזמי חינוך לצעירים, סטודנטים ובני נוער מתוך שליחות אמיתית לביצור עתידה של ישראל. החלטתי לקרוא לכל מלגות החונכות של המשרד על שמה של האישה האצילה רונה רמון ולהנציח את מורשתה החינוכית ועשייתה החברתית".

במסגרת פרויקט החונכות, הנחשבת אחת מתוכניות הדגל של משרד המדע, מקבלים 1,500 סטודנטים ברחבי הארץ מלגה שנתית של כ-9,000 שקלים, תמורת חונכות לתלמידים בכיתות ד' ועד י"ב בתחומי המדעים ובאנגלית. התוכנית מיועדת להנגיש ולחזק את לימודי המדעים בקרב תלמידים במיוחד בפריפריה ובקרב אוכלוסיות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ולעזור לתלמידים לשפר ציוניהם. 

במשרד המדע והטכנולוגיה ציינו כי הם היו שותפים לדרכה של רמון בעשרות פרויקטים משותפים לקידום תחום החלל בישראל, במיוחד בקרב ילדים, נוער וסטודנטים, הקרויים על שם אילן רמון, בהם: הקמת קרן רמון הממשלתית,  תוכנית ספייסלאב, אולימפיאדת החלל וחידון, שבוע החלל הישראלי, מלגות מחקר לסטודנטים ולמשתלמים בחו"ל בתחום החלל, כנס החלל הבין-לאומי, תכנית אות רמון ועוד.

רונה רמון ונשיא המדינה ראובן ריבלין

רונה רמון ונשיא המדינה ראובן ריבליןצילום: חיים צח\לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד אמש לה ואמר: "רונה רמון נכנסה ללב של כולנו, כי הסיפור שלה ושל משפחתה הוא סיפור של טרגדיה נוראה ושל גבורה נשגבת. תחילה עם מותו בחלל של בעלה הנערץ אילן רמון האסטרונאוט הישראלי הראשון ואחר כך עם נפילתו של בנה הטייס אסף ועכשיו עם פטירתה בגיל 54 אחרי מחלה קשה. טרגדיה במונחים תנ״כיים ממש. אבל רונה לא נשברה, היא זקפה את גווה, המשיכה ליצור, המשיכה לתרום, המשיכה לתת לחברה הישראלית, למדינה שלנו. לכן היא נכנסה ללב של כולנו ושם היא ומשפחתה המופלאה יישארו לעד".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה הוסיפו כי "רונה רמון הלכה מאיתנו, כפי שחיה בינינו- אצילית, זכה, מלאת אמונה. אילן ואסף נגעו בשמים, ורונה נגעה לנו בלב. ועכשיו רונה אהובה, ״מלאכי ציפורים מעלייך, מלווים את צעדייך.

"לא נשכח איך בנית מתוך החורבן, נטעת משמעות בכאב האינסופי, מילאת ביצירה את החסרון שלא יוכל להמנות. נמשיך ונרבה מאורך, האור שהפצת ״לכבוד העושים למרות הכאב, והיוצרים מתוך החושך.״ נרים מבטנו למרומים ונחפש אחריכם, שלושה כוכבים זוהרים".