הצהרת בנט ושקד: הכנסת תתפזר?

דריכות במערכת הפוליטית בעקבות הצהרתם של ראשי הבית היהודי, השר נפתלי בנט, והשרה איילת שקד. הערכה: יתפטרו מתפקידם והכנסת תתפזר

חדשות כיפה גלעד כהן 19/11/18 08:19 יא בכסלו התשעט

הצהרת בנט ושקד: הכנסת תתפזר?
אלי בן דהן, איילת שקד ונפתלי בנט, צילום: פלאש 90

בשעה 10:30 צפויים יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט והשרה איילת שקד למסור הצהרה מיוחדת. ההערכה היא שהשניים יתפטרו מתפקידם ובכך, יהיה זה אקורד הסיום של הכנסת ה-20.

התפטרותם הצפויה של השר בנט והשרה שקד מתרחשת על רקע התפטרותו בשבוע שעבר של שר הביטחון, אביגדור ליברמן. ליברמן כזכור התפטר לאחר שנורו כ-500 רקטות לעבר ישראל מרצועת עזה ובקבינט הוחלט להגיע להפסקת אש ולא למבצע צבאי כפי שהציע. 

מיד אחרי התפטרותו של ליברמן דרש יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, כאולטימטום את תיק הביטחון לידיו וביום שישי האחרון הוחלט בפגישה בין ראש הממשלה לבינו כי הוא אינו יקבל את התיק המבוקש. אתמול (א') הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא יעביר את תיק החוץ לחבר ממשלה אחר וכי הוא ייקח על עצמו את תיק הביטחון. ראש הממשלה אמר אמש כי "אין זה נכון לפרוש כעת מהממשלה כשמדינת ישראל נמצאת תחת איום."

כעת, לאחר האולטימטום שלא התקבל על ידי מפלגת הבית היהודי, לא נותר לשני המנהגים של המפלגה, השר נפתלי בנט והשרה איילת שקד אלא להתפטר מתפקידם בממשלה ובכך להודיע באופן רשמי על התפזרותה של הכנסת ה-20 והליכה לבחירות. הערכות מדברות כי הבחירות יתקיימו ב-26 במרס 2019.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן