הצגה המכפישה את חיילי צה"ל הוסרה מסל התרבות

שר החינוך הורה על המהלך לאחר שנטען כי ההצגה תיארה בפני תלמידים את חיילי צה"ל כרוצחים בזמן מלחמת העצמאות. ח"כ בוקר, שפנתה בנושא לבנט, אמרה ל'כיפה' כי "בהסרת ההצגה השפלה הזאת יש משום ניצחון האמת על השקר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/02/18 14:25 יט בשבט התשעח

הצגה המכפישה את חיילי צה"ל הוסרה מסל התרבות
השר בנט, צילום: הבית היהודי

שר החינוך נפתלי בנט הורה בסוף השבוע על הוצאתה מסל התרבות של הצגה בשם "ההודאה", שלטענת רבים השחירה את פניהם של חיילי צה"ל והציגה אותם כרוצחים.

בתגובה להחלטתו, שפורסמה ב'ישראל היום', צייץ בנט בטוויטר כי עשה זאת מאחר ומדובר במחזה "ש'תיאר' טבח שלא קרה במלחמת העצמאות בקרב בטנטורה". לדבריו, "די מדהים שיש אנשים שטורחים להמציא שקרים נגד צה"ל וישראל. מכל מקום, מרגע זה המחזה השקרי לא ימומן יותר על ידי משרד החינוך.

"ההודאה" בבימויו של סיני פתר ובהשתתפותם של שחקנים כמו עודד קוטלר ויוסף אבו וורדה, עוסקת בכיבוש טנטורה בשנת 1948 "ובהשראת המחלוקת בין כמה היסטוריונים ישראלים לגבי האפשרות שבמהלך הכיבוש ביצעו חיילי צה"ל טבח בתושבי הכפר", כך נכתב בדף הבית של תיאטרון יפו.

הצטרפה לדרישה להסיר את ההצגה מסל התרבות

הצטרפה לדרישה להסיר את ההצגה מסל התרבותצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

הטיפול בנושא החל כבר לפני כשלושה חודשים בעקבות פניות שונות לשר בנט שהורה על הטיפול בעניין. עם זאת, לפני כשבועיים פנתה ח"כ נאווה בוקר מהליכוד ליו"ר הבית היהודי ודרשה ממנו להסיר את ההצגה לאחר שנראה היה לה שהדבר לא מקודם.

במכתבה ציינה בין היתר כי "העלילה מציגה את הנרטיב השקרי ועלילת הדם לפיה חיילי צה"ל כבשו במהלך מלחמת עצמאותנו את הכפר הערבי טנטורה וזאת תוך מעשי טבח וגירוש תושבי הכפר". 

בעקבות ההחלטה אמרה בוקר ל'כיפה' כי היא "מודה לשר בנט על כך שנענה לפנייתי ומנע את המשך הפגיעה בצה"ל ובמדינת ישראל. ההצגה הזו, כמו הצגות רבות המועלות מעת לעת בתמיכת כספי ציבור, מוציאה את דיבתנו רעה. מחובתנו למנוע את הפצת השקרים המתמשכת הזו, ומחובתנו להציג לתלמידי התיכון את האמת הפשוטה – עם ישראל השיב לידיו את השליטה בשטחי האבות לאחר אלפיים שנה".

לדבריה, "עשינו זאת תוך מאבק עקוב מדם כנגד חמש צבאות ערב וכנגד ערביי ארץ ישראל. ולא פחות חשוב מכך -  תוך שמירה על ערכי המוסר המאפיינים את העם היהודי. בהסרת ההצגה השפלה הזאת יש משום ניצחון האמת על השקר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן