הפתעה לאלפי חיילים בעוטף עזה

ניידת מיוחדת של הקרן לידידות סיירה בין הבסיסים בגבול הרצועה, ושימחה את החיילים עם קרטיבים, קפה והפתעות נוספות. סגנית נשיא הקרן שהצטרפה לפעילות אמרה: "זכות להעלות חיוך על שפתיהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/18 17:40 א בתמוז התשעח

הפתעה לאלפי חיילים בעוטף עזה
חיילים ליד "ניידת הידידות", צילום: אריק שרגא

חרף ההתחממות בזירה הדרומית, הוחלט בקרן לידידות לשלוח ניידת מיוחדת, "ניידת הידידות", לאזור עוטף עזה, ולצאת במסע חלוקה של מזון מרענן לחיילים המשרתים במקום בסדיר ובמילואים.

ניידת הידידות החלה במסע החלוקה לעוטף יותר מתשעה שבועות, מאז החלה הכוננות המיוחדת באזור, כאשר בפרק זמן זה הגיעה הניידת ליותר מ-4,170 חיילים. הביקורים נערכו כמה פעמים בשבועות האחרונים בשיתוף פעולה עם ארגון "יחד למען החייל". אל אחד הביקורים שהתקיים בשבוע שעבר הצטרפה סגנית הקרן לידידות, יעל אקשטיין למסע החלוקה.  

החיילים, שרבים מהם נמצאים בשטח כבר יותר מ-21 ימים ללא חופשות, התרגשו למראה המחווה הטובה והגיעו בהמוניהם לעבר הניידת. בין החיילים השונים שנהנו מהחלוקה היו גם חיילי חיל ההנדסה, שעסקו בנטרול מטעני חבלה רבים בעת האחרונה; כמו גם צלפים שונים שזהותם נשמרת חסויה; וחיילים לא מעטים שנמצאים בחזית ושאמונים על תפעול כיפת ברזל. 

"ניידת הידידות"

"ניידת הידידות"צילום: אריק שרגא

אקשטיין שיתפה בחוויותיה במבצע החלוקה של ניידת הידידות, ואמרה: ״מהרגע שהגענו אל השטח, ראינו חיילים מיוזעים ועייפים, אך לא פחות מכך נחושים וחדורי מטרה אחת - לשמור על שלומם של אזרחי ישראל.

"ההתלהבות שנרשמה אצל החיילים מעוד כוס קפה או שלגון קר העידה יותר מכל כמה החיילים שלנו זקוקים להפוגות האלו וכמה קשה הם עובדים עבורנו בשירותם היומ-יומי בתנאי חום ומתח קשים. זאת היא זכות עבורנו לייצג למעלה מ-1.4 מיליון תורמים ולהעלות חיוך על שפתיים של חייל ולהקל ולו במעט את שגרת יומם״.

הקרן לידידות פועלת רבות לרווחת החיילים והינה אחד הארגונים התורמים סכומים משמעותיים ביותר לצה״ל. הקרן ממקדת את מירב כספי התרומות שלה לטובת החיילים הבודדים וכן לחיילים המגיעים מבתים מעוטי יכולת וממשפחות מצוקה. סך מחזור תרומותיה של הקרן לידידות לצה״ל עומד על 20 מיליון שקל בשנה. 

הניידת לידידות שנחנכה במאי 2013 לראשונה, היא אחת מהיוזמות של הקרן שנועדו לרווחת החיילים. ברשות הקרן שתי ניידות הממוקמות בדרום ואשר פועלת במוצבים ברצועת עזה ובשטחי האימונים בנגב. ניידת נוספת פועלת במוצבים בגזרת לבנון וסוריה ושטחי האימונים שברמת הגולן.

הניידות משמשות מאז כמזנון נייד המגיע לשטחי כינוס ופעילות. הן מגיעות מתוך מטרה לפנק את חיילים ולספק להם אתנחתא, אוכל ושתייה. הניידות, שנראות כמו משאיות בשל גודלן, מצוידות בארטיקים, ממתקים, אוכל, שתייה חמה וקרה המחולקים חינם לחיילים בשטח.

בנוסף, ניתן להפוך את הניידת גם למעין שטח מועדון, באמצעות גג נפתח, שולחנות קפה, מסך טלוויזיה גדול, רמקולים, מערכת הגברה וכן שירותי טלוויזיה בכבלים. ביכולתה של הניידת לספק גם במה להופעת אומן אורח.