הפשרה בחוק הגיוס שתמנע את הקדמת הבחירות

מתווה חדש, שמתייחס ליעדי הגיוס של הציבור החרדי ולסנקציות במידה ולא יעמדו בהם, צפוי לקבל את הסכמתם של סגן השר ליצמן והשר ליברמן. בקרוב יובא הנוסח בפני מועצת גדולי התורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/18 10:00 יט באלול התשעח

הפשרה בחוק הגיוס שתמנע את הקדמת הבחירות
ליברמן עם ליצמן ודרעי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מסתמן: בחוק הגיוס יוכנסו מספר שינויים שעליהם צפויים להסכים במערכת הביטחון ובסיעות החרדיות, מה שימנע את הקדמת הבחירות. כך פורסם הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום'.

לפי הפשרה המתגבשת, החוק לא יפקע במידה והחרדים לא יעמדו ביעדי הגיוס שיוצבו, אלא שהממשלה תקבע בחוק יעדי גיוס שיותאמו לכל הצדדים, ותהיה לה אפשרות לנהוג בחוק לפי שיקול דעתה.

יש לציין כי התנאים של סגן השר יעקב ליצמן, שהוא ממובילי ההתנגדות לחוק הגיוס, לתמיכה בחוק היו עד כה ביטול יעדי הגיוס וביטול הסנקציות במידה והחרדים לא יעמדו במכסות שייקבעו. עם זאת, המתווה שהוצע עונה באופן חלקי מאוד לדרישות שהציב. מנגד, הצהיר בעבר השר ליברמן כי לא יהיה מוכן לשנות "אפילו אות אחת" מהצעת החוק שכבר עברה בקריאה ראשונה.

הנוסח המלא עדיין לא נקבע באופן סופי, אך ההערכות במערכת הפוליטית הן שהן במועצת גדולי התורה והן בלשכתו של שר הביטחון ליברמן יסכימו לבסוף על המתווה החדש שיסלול את הדרך לחקיקת החוק ומניעת פירוק הממשלה.