"הפשלה של החיילים שלא ירו הייתה עלולה לעלות חלילה בטבח של ילדים"

זמן קצר לפני כניסת השבת ניסה מחבל לדקור לוחמים בכניסה לשכונה בקריית ארבע-חברון. צה"ל: "הלוחמים ואזרח נוסף נטרלו את המחבל". בן גביר: "חיילים חוששים לירות במחבל שחודר לשכונה עם ילדים". צפו בתיעוד האירוע

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/01/19 18:51 ו בשבט התשעט

"הפשלה של החיילים שלא ירו הייתה עלולה לעלות חלילה בטבח של ילדים"
צומת הכניסה לקרית ארבע. ארכיון, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

סמוך לכניסת השבת תקף מחבל לוחמים, בכניסה לשכונת גבעת האבות שבקריית ארבע-חברון, ונוטרל על ידי הלוחמים ואזרח שנכח במקום. יממה לאחר מכן תקף הערב (מוצאי שבת) תושב השכונה, איתמר בן גביר, את התנהלות החיילים וטען כי תגובתם הייתה עלולה להוביל לאסון.

"עם כל אהבתנו הרבה לחיילים והעובדה שבמהלך כל יום מימות השבוע אנו מפנקים אותם", אמר בן גביר, "צריך לומר את האמת: התנהלות שני החיילים שהיו בכניסה  לשכונה היא התנהלות בעייתית מאוד שחשפה ילדים קטנים לטבח".

לדבריו, "מחבל שנכנס לשכונה ורץ עם סכין צריך לירות בו על מנת להרוג. לצערי מקרה אלאור אזריה מעורר ספקות ופחדים  אצל חיילים ואלמלא תושייתו של האזרח הגיבור ניסיון הפיגוע היה יכול להסתיים באסון".

מדובר צה"ל נמסר לגבי האירוע כי המחבל ניסה לדקור את הלוחמים ששהו בעמדה צבאית ובתגובה, "הלוחמים ואזרח שנכח בנקודה ירו לעברו והמחבל נוטרל". המחבל שנפצע פונה לקבלת טיפול ובצבא מסרו כי לא היו נפגעים לכוחותינו.

בעקבות האירוע והביקורת על תגובת הלוחמים קרא בן גביר לצה"ל לבדוק את עצמו, "שוחחתי עם האזרח, הבעתי את תמיכתי הרבה ואהבת התושבים אליו אך גם בצבא וגם בפרקליטות חייבים לעשות חשבון נפש אך הגענו למצב שבו חיילים חוששים לירות במחבל שחודר לשכונה עם ילדים. הפשלה של החיילים שלא ירו הייתה עלולה לעלות חלילה בטבח של ילדים".