הפרקליטות הצבאית: לא נעניש חיילים שיפגינו למען הלהט"ב

בצה"ל אמנם הורו לחיילים שלא לקחת חלק בהפגנות של קהילת הלהט"ב נגד חוק הפונדקאות, אך הודיעו כי לא יפעלו נגד מי שיעשה זאת. ח"כ סמוטריץ': "תוהה אם יש לזה קשר לעובדה שהפצ"ר עצמו משתייך לקהילה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/18 23:37 י באב התשעח

הפרקליטות הצבאית: לא נעניש חיילים שיפגינו למען הלהט"ב
הפצ"ר תא"ל שרון אפק, צילום: פלאש 90. רועי אלימה

לאחר הדיווחים כי בצה"ל הורו לחיילים שלא לקחת חלק בהפגנות קהילת הלהט"ב, הודיעה היום (ראשון) הפרקליטות הצבאית כי לא יינקטו הליכים משמעתיים נגד מי שבכל זאת יעשה זאת.

"נושא השתתפותם של חיילים בהפגנות נמצא בבדיקה משפטית", ציינו בפרקליטות כמענה לפניית האגודה לזכויות האזרח, "אולם בכל מקרה, לא יינקטו צעדים נגד חיילים שישתתפו הערב בהפגנות למען שוויון לקהילת הלהט"ב".

גם חיילים יכולים להשתתף. הפגנת קהילת הלה"טב

גם חיילים יכולים להשתתף. הפגנת קהילת הלה"טבצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

עשרות אלפי אנשים הפגינו בכיכר רבין בתל אביב נגד אי החלת חוק הפונדקאות על גברים, על ידי הממשלה. בצבא התייחסו למחאה כאקט שנע בין נושא פוליטי להשקפת עולם אישית ולכן הודיעו כי לא יפעלו נגד חיילים שיבחרו להשתתף בהפגנה זו.

"מת על התקדימים שהשמאל יוצר", צייץ בציניות ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהליכוד בתגובה להודעת הפרקליטות הצבאית, "לא היה שום סיכוי בעולם לקבל אמירה כזו שלפיה לא ינקטו הליכים נגד חיילים שישתתפו בהפגנות בשום נושא אחר. תוהה אם יש לזה קשר לעובדה שהפצ"ר עצמו משתייך לקהילה. לא מאמין שיש קשר אבל סתם תוהה ביני לבין עצמי...".