הפסקת אש? משלחת מצרית צפויה להגיע לאזור

משלחת מצרית צפויה להגיע בקרוב לאזור כדי לקדם הפסקת אש. לצד הדיווחים על הפסקת הירי על ישראל, מטחי הרקטות נמשכים. קצין בכיר בחיל האוויר: "עליית מדרגה משמעותית בפגיעה במטרות. הקפדנו שהבניינים וסביבתם יפונו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/18 15:03 ה בכסלו התשעט

הפסקת אש? משלחת מצרית צפויה להגיע לאזור
אחד המבנים שצה"ל הפציץ ברצועה, צילום: דובר צה"ל

יממה לאחר שחמאס החלט לטווח את ישובי עוטף עזה והדרום, דווח היום (שלישי) בצד הפלסטיני כי מחר צפויה משלחת מצרית להגיע לרצועה על מנת לקדם את הפסקת האש בין ארגון הטרור לישראל.

עד כה, ניסו שליח האו"ם במזרח התיכון והמצרים לקדם את הפסקת האש, אך שני הצדדים לא שיתפו פעולה והמשיכו בחילופי המהלומות שהחלו בליל ראשון, בפעולת יחידה מיוחדת של צה"ל סמוך לחאן יונס.

מאז אתמול שיגרו מחבלי חמאס והארגונים הנוספים למעלה מ-400 טילים, שהובילו למספר פגיעות בבתים ובפציעתם של עשרות אנשים. צה"ל בתגובה הפציץ באמצעות חיל האוויר שורת מטרות ברצועה, ולדברי קצין בכיר בחיל מדובר בתקיפות שלא נראו בעבר.

"ההתקפה הזו שונה באופן מאוד משמעותי מדברים שעשינו בעבר, מבחינת כמות ואיכות המטרות", הוא סיפר והוסיף כי "יש פה עליית מדרגה משמעותית בפגיעה במטרות גדולות מאוד - בניינים של שש-שבע קומות בלב העיר עזה, שהתקיפה שלהם מייצרת אפקט מאוד משמעותי על הצד השני".

לדבריו, "בכל צוק איתן תקפנו שתי מטרות כאלה, ורק הלילה תקפנו ארבע", הוא ממשיך, "זה לא רק בניין שנפגע - הוא מושמד כליל בלב שכונה אזרחית, וזה אתגר מקצועי מאוד גדול לעשות את זה". הבכיר הודה כי צה"ל נזהר שלא להפציץ בניינים מאוכלסים ואמר כי התקיפות בוצעו "מבלי להרוג אף אחד והקפדנו על כך שהבניין וסביבתו יפונו",

לצד זה, ציין כי "הפעולות שלנו מאוד מאוד אגרסיביות. אנחנו לא רוצים להיות במצב של פינג פונג סביב כל רקטה - אנחנו גובים מהאויב מחיר מאוד גבוה. אנחנו לא רק מניחים אותו, אנחנו רואים אותו במקורות שלנו ויש לתקיפות האלה השפעה".