הפלסטינים חפרו בשטח היישוב - ראש המועצה עצר את העבודות

בתקופה האחרונה הבחינו תושבי אבני חפץ מהשומרון בעבודות עבר שהתבצעו בשטחם. לאחר בדיקת ראש המועצה ויו"ר הישוב התברר כי מדובר בעבודות בלתי חוקיות. דגן: "מצפים מהמנהל האזרחי לכבד את סמכותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/18 22:45 ז באב התשעח

הפלסטינים חפרו בשטח היישוב - ראש המועצה עצר את העבודות
עצירת העבודות, צילום: רועי חדי

ביישוב אבני חפץ שבשומרון הבחינו התושבים בעבודות עבר שמתבצעות בשטחם על ידי פלסטינים מהסביבה. היום (חמישי) לאחר שעצרו את העבודות גילו כי הן בלתי חוקיות ואף עירבו בנושא את אנשי המנהל האזרחי ומשטרת ישראל.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ויו"ר היישוב שולי לנגרמן הגיעו לשטח בו בוצעו העבודות ועצרו בגופם את המשך פעילות הכלים במקום.

בהמשך הם הזעיקו את רשויות האכיפה למקום, לרבות שוטרים ואנשי המנהל האזרחי והתיאום וקישור, ואז גילו כי העבודות נעשו בניגוד לחוק וללא תיאום עם הרשויות הרלוונטיות. בנוסף, גילו כי במסגרת העבודות נפגע צינור מים המשמש את תושביה האזור היהודים.

 "השטח שייך לישוב, בוודאי שלא נאפשר בניה ופלישה לשטח ללא תיאום ואישור הן של הישוב והן של המועצה"  הסביר יוסי דגן וציין כי הם "מצפים מרשויות החוק במנהל לכבד את סמכותנו, ואת אחריותנו המלאה על השטח, בוודאי שלא פחות משהיו עושים, לו היה מדובר במקרה הפוך, שבו יהודים היו רוצים להעביר תשתית בשטח כפר ערבי"  .

לצד זה אמר כי "עינינו לא צרה. באם לערבים בכפר הסמוך יש צורך במים נשמח לסייע. אולם כל זאת בתיאום מסודר על פי החוק, תוך שימת דגש על שמירה על תשתיות קיימות, ותוך התחייבות להעתיק את הצינור,  באם הישוב יראה לנכון לבנות במקום".

יו"ר אבני חפץ לנגרמן הוסיפה כי "זכויות ההתיישבות נרמסות. מי שאמור להגן על ההתיישבות אינו עושה זאת. מתיישב שהיה יוצא לשטח על כלי כבד ללא אישורים מתאימים היה נעצר וכליו מוחרמים תוך כותרות גדולות בעיתונות. פלסטיני שיוצא לשטח שאינו שייך לו מקבל גיבוי מלא לעבודה ללא אישורים תוך רמיסת זכויות וגרימת נזק עתידי בלתי הפיך".