הפלסטינים חוששים מ"פשיטה" של "ראש מועצת הגדה המערבית"

ברשתות החברתיות טענו כי ראש מועצת שומרון ומתיישבים נוספים צפויים "לפלוש" לעיר העתיקה בשכם. דגן עצמו הרגיע ואמר כי מדובר בכנס לימודי שנתי שנערך באזור, "צר לי לאכזב, הבדיחה הזו לא מאיימת עלינו. נמשיך לממש את זכותנו ההיסטורית על הארץ הזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/19 12:58 יד בשבט התשעט

הפלסטינים חוששים מ"פשיטה" של "ראש מועצת הגדה המערבית"
יוסי דגן, צילום: רועי חדי

בצד הפלסטיני הביעו בימים האחרונים חשש מכנס של המועצה האזורית שומרון בשכם וטענו בכלי התקשורת וברשתות החברתיות כי מתוכננת הערב (ראשון) "פשיטה" בהובלת יוסי דגן אותו כינו "ראש מועצת הגדה המערבית".

מדי שנה, בשש השנים האחרונות, מקיימת המועצה בשיתוף מרכז סיור ולימוד שומרון, כנס שבו נלמדים נושאי ארכאולוגיה והיסטוריה חדשים הקשורים לעיר העתיקה בשכם ולאחר מכן מתקיים טיול במקומות שונים כמו קבר יוסף, תל בלאטה הקרויה גם שכם המקראית, ואתרים נוספים. 

ברשתות החברתיות ובסוכנות הידיעות של רמאללה פרסמו אמש הודעה בה התריעו מפני הגעתו של דן לצד "מתנחלים" נוספים לעיר, "פשיטה זו נחשבת לגדולה והמסוכנת ביותר מזה 6 שנים ומתרחש בתקופה רגישה ולאזורים בעומק העיר שכם שהמתנחלים לא נכנסו אליהם אף פעם בכוח כזה".

ברשתות ציטטו את שעות ומיקום הסיורים, וכן את מדריכי מרכז סיור ולימוד שומרון שישתתפו בכנס, מח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן ומנהל מרכז סיור ולימוד שומרון יאיר אלמקייס. ההודעה הופצה בוואטסאפ ובאמצעים נוספים והגיעה גם לסוכנות הידיעות של רמאללה. 

דגן הגיב על הדברים ואמר: "צר לי לאכזב, הבדיחה הזו לא מאיימת עלינו, אנחנו נמשיך לממש את זכותנו ההיסטורית על הארץ הזו, אם בטיולים, אם בלמידה ואם בנוכחות בשטח. עם ישראל ימשיך לטייל במקומות המקודשים ביותר וההיסטוריים  ביותר שלו". עוד ציין כי הוא מצר על כך "שהטיול הזה מתקיים בחשכת הלילה. אנחנו מקווים ומצפים ממדינת ישראל לממש את ריבונותה על השטח ולאפשר לישראלים לטייל באתרים ההיסטוריים של העם היהודי לאור היום וללא חשש".