נתניהו על הפיגוע בבית הכנסת: "פגיעה בלב העם היהודי"

ראש הממשלה והנשיא התייחסו לפיגוע הרצחני בבית הכנסת של חב"ד בקליפורניה, בו נרצחה לורי גילברט ונפצעו שלושה יהודים נוספים, שליח חב"ד במקום, הרב ישראל גולדשטיין,שנאבק עם המחבל, עובר כעת ניתוח

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/19 11:54 כג בניסן התשעט

נתניהו על הפיגוע בבית הכנסת: "פגיעה בלב העם היהודי"
בית הכנסת שבו אירע הירי, צילום: מוקד חב"ד

בבוקר לאחר הפיגוע בבית חב"ד בקליפורניה שבארצות הברית, ראש הממשלה נתניהו מתייחס לפיגוע ומכנה אותו 'פגיעה בלב העם היהודי': ״אני מגנה את המתקפה הנפשעת בבית הכנסת בקליפורניה - זו פגיעה בלב העם היהודי. אנו שולחים תנחומים למשפחתה של לורי גילברט קיי ושולחים איחולי החלמה מהירה לפצועים. על הקהילה הבינלאומית להגביר את המאבק נגד האנטישמיות".

בנוסף, מעדכנים בסביבת ראש הממשלה כי לאור התגברות ההתקפות האנטישמיות ברחבי העולם,יכנס נתניהו השבוע דיון מיוחד של כל הגורמים העוסקים בנושא.

גם נשיא המדינה התייחס לפיגוע ואמר כי "הזדעזענו לשמוע על הירי בבית הכנסת בעיירה פאווי בקליפורניה אתמול. הרצח והפגיעה בקהילה יהודית בחג הפסח, חג חירותינו, הוא עדות כואבת נוספת לכך שהאנטישמיות והשנאה כלפי יהודים ממשיכות לפעפע בכל מקום. ליבנו עם משפחת גילברט קיי, שאיבדה את יקירתה לורי, עם כל משפחות הפצועים והקהילה כולה".

דוברות חב"ד העולמית מסרה כי השליח הראשי בעיר פאוויי שבסן-דייגו, הרב ישראל גולדשטיין, שנאבק במחבל היורה אתמול בבית חב"ד בעיר ואיבד שתיים מאצבעותיו, עובר בשעות אלו ניתוח. הציבור מתבקש להתפלל להצלחת הניתוח ולהחלמתו המהירה: ישראל בן חנה-פריבא.

שליח חב"ד הפצוע, הרב גולדשטיין

שליח חב"ד הפצוע, הרב גולדשטייןצילום: מוקד חב"ד

הנרצחת בפיגוע היא גב' לורי גילברט-קיי הי"ד, בת 60, מוותיקות קהילת חב"ד בעיר וממייסדות בית הכנסת חב"ד שבו אירע הפיגוע.
הפצועים הנוספים הם נויה דהן בת 8 שנפצעה מרסיס ונפגעה בפניה וברגלה, ודודה אלמוג פרץ, בן 31, שכמו נויה ומשפחתה עבר מהעיר שדרות לסן-דייגו, ונפצע ברגלו בזמן שהבריח את הילדים לחדר המשחקים הצמוד לאולם בית הכנסת.

המחבל, ג'ון ארנסט, לאומן קיצוני בן 19, הצהיר במכתב שהותיר כי הצית מסגד לפני חודש וציין שקיבל השראה מהטבח במסגדים בניו-זילנד וממסע הירי בבית הכנסת בפיטסבורג. "כל יהודי אחראי לשואת הגזע האירופי", כתב.

הפיגוע בבית חב"ד אמש אירע כאשר המחבל החל לירות בלובי בשעה 11:20, רגעים ספורים לפני קריאת התורה של שבת. גב' לורי הי"ד, שעמדה בכניסה, נפגעה ראשונה והרב גולדשטיין, שבדיוק נטל את ידיו, רץ לעבר המחבל ועצר את הנשק במו ידיו, וכתוצאה מכך נפגע בידו. במקביל, אחד המתפללים, איש כוחות הביטחון לשעבר שנשא על גופו נשק, החל לירות לעבר המחבל והבריח אותו. המחבל אותר במקום סמוך ע"י השוטרים שהוזעקו למקום.