הפגנת ההתישבות הגדולה: "לא מתכוונים לנהל מול אויבינו מחירון דמים"

שרים לצד מתיישבים: מאות מפגינים מול בית ראש הממשלה כנגד ההסלמה ברחבי יהודה ושומרון הגובה קרבנות רבים. השר בנט הצטרף למפגינים וקרא לראש הממשלה להרוס בתי מחבלים: "הבטחת - תקיים". כל העדכונים והתמונות מההפגנה

חדשות כיפה מירב כהן 16/12/18 10:53 ח בטבת התשעט

הפגנת ההתישבות הגדולה: "לא מתכוונים לנהל מול אויבינו מחירון דמים"
צילום: ללא

הפגנת  תושבי וראשי מועצות ביהודה ושומרון מתרחשת כעת. צירי תנועה ראשיים בירושלים נחסמו לתנועה. המפגינים מוחים נגד אוזלת היד של ממשלת ישראל לנוכח גל הפיגועים האחרון.  

השר ‏בנט הצטרף למפגינים נגד הממשלה מחוץ למשרד רה"מ ותקף את נתניהו: "רה״מ הבטיח לפני שבועיים להחזיר את העוצמה לצה"ל זה עוד לא קרה. ראש הממשלה הבטיח להרוס בתי מחבלים תוך 48 ועוד לא הרסו 106 בתי מחבלים. אני קורא לראש המשלה הבטחת - תקיים"

השרה שקד הגיעה לתמוך במפגינים: "נצביע היום בוועדת השרים לחקיקה על חוק מרקם חיים שיסדיר את ההתיישבות הצעירה ביו"ש. ב 3 השנים האחרונות עשינו צעדים משמעותיים בתחום ההסדרה. בשבוע שעבר היועמ"ש פרסם חוות דעת שמאפשרת להסדיר את ההתיישבות שנגרעה מקו כחול. מדובר בלמעלה מ 2,000 בתים. 

צילום: ללא

 

יו''ר מועצת יש''ע חננאל דורני כעת בהפגנת ראשי הרשויות מול משרד ראש הממשלה:

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, התרעם על 'מחירון הדמים': "מחיר דמים כבד כבר שולם ואנחנו לא מתכוונים לנהל מול אויבינו מחירון דמים. ההתיישבות חייבת להיבנות, אדוני רוה"מ והשרים היום (א') עולה על סדר יומכם, חוק מרקם חיים, למה צריך להעלות את החוק הזה? כי ההתיישבות עדיין מכונה כלא חוקית. עד עצם היום הזה יהודים שחיים פה לא יכולים לחיות בבטחה. חבורת המחבלים מרמאללה צריכה להבין שלא משתלם, תשבשו את חייהם, תהפכו אותם לגיהנום, שלא ישאר להם כסף לסוכריות. אנחנו דורשים לנצח במלחמה, תהפכו את יהודה ושומרון לחלק ריבוני מהמדינה. הניצחון שלנו יגיע דרך הסדרת ההתיישבות, להכות באויב ללא רחם"

צילום: ללא

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל מפגין גם הוא מול בית ראש הממשלה: "אמרנו בחמישי ואני אומר גם היום - תנו לצה"ל לנצח! לצה"ל יש את היכולת להתמודד מול כל החזיתות ומול כל האתגרים.
על מנת למנוע מהמרצחים תנועה חופשית יש להחזיר את המחסומים וסגירת הצירים לתנועת ערביי יו"ש. אבל אנו לא עוצרים כאן, היום נביא לו. שרים לחקיקה את חוק להסדרת ההתיישבות הצעירה ! 
הגיעה העת להחלת הריבונות על יו"ש, להסדיר את הישובים הלא חוקים, להסדיר את התב"עות בישובים עופרה ועלי" והוסיף,"יש לפעול להסדרה בלי לחכות לרצח הבא. שולח את תנחומיי למשפחות היקרות ורפואה שלמה לפצועים" 

צילום: רועי חדי

 

קובי מאמו, תושב הישוב גבעת אסף, מוחה על המצב הקשה איתו מתמודדים המתיישבים

צילום: ללא

יוסי דגן, ראש המועמה שומרון: "אדוני ראש המדלה חברינו שרי הממשלה. אנחנו סיימנו לשתוק. ביום חמישי אתם הודעתם שבתוך 48 שעות ייהרסו בתי מחבלים. זה נהדר. אבל זו דרישה שהעלינו לפני ככ הרבה שנים. למה היינו צריכים לשלם בדם של תינוק בן 3 ימים.  בדם של חיילים. כדי שייאמר המובן מאליו? ולמה משום מה הרוב המוחלט של הציבור לא מאמין להצהרה הזו שלכם. 
אדוני ראש המשלה אנחנו באנו לכאן עם דרישה בסיסית ופשוטה:  לקבל בטחון. לקבל את הזכות לחיות בבטחה בארצנו. בסהכ. אדוני ראש הממשלה נמאס לנו למות בפיגועים יום אחרי יום. 
לכן אנחנו באנו לכאן לדרוש מראש הממשלה שלנו שאנחנו תומכים בו. כי היא ממשלה טובה. כי הוא ראש ממשלה טוב. אבל האהבה לא תקלקל את השורה.  כי יש לנו אחריות לחיי אדם יש לנו אחריות לבטחון גם ביהודה ושומרון. אנחנו דורשים שממשלת ישראל תחזיר לידיה את היוזמה!
הן בהתיישבות והן בבטחון".