הפגנות חרדים בירושלים. שיבושי תנועה קשים. עשרות נעצרו

מפגיני ה'פלג הירושלמי', זרם רדיקלי בציבור החרדי, חסמו את הכניסה לעיר ירושלים ואת תנועת הרכבת הקלה. כ-30 מתפרעים נעצרו. קשישה שעברה במקום הותקפה. לאחר שעתיים הורו הרבנים "ויחזור לתלמודו" וההפגנה התפזרה, ללא התערבות המשטרה.

חדשות כיפה יהונתן קליין 28/11/18 17:56 כ בכסלו התשעט

הפגנות חרדים בירושלים. שיבושי תנועה קשים. עשרות נעצרו
חסימת הרכבת הקלה בירושלים, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בעקבות מעצר צעיר חרדי שלא התייצב בלשכת הגיוס, הורו רבני ה'פלג הירושלמי' לתלמידיהם לצאת להפגין ברחובות ירושלים. בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל, באזור התחנה המרכזית בירושלים, התאספו הערב (ד') כאלף בני אדם אשר חסמו את הכביש ואת נתיב הרכבת הקלה, ובהמשך גם את צומת גשר המיתרים.

בעקבות ההפגנות נרשמו שיבושים קשים בכניסה לעיר ירושלים. תנועת הרכבת הקלה שובשה והיא מקיימת שירות רק עד התחנה המרכזית בצד אחד ועד שער שכם בצד השני, כשכל הקטע שביניהם לא מקבל שירות רכבת. בהמשך נחסם לתנועה גם גשר המיתרים בכניסה לעיר. 

הפגנת החרדים בירושלים

הפגנת החרדים בירושליםצילום: דוברות המשטרה

כוחות גדולים של המשטרה הגיעו לאזור ובמקום התפתחו עימותים. עד כה דווח על 24 עצורים מקרב המפגינים. חלק מן מפגינים קראו לעבר השוטרים "רוצחים" ו"נאצים" וצעקו "נמות ולא נתגייס". עוד קראו מפגינים "כולנו לכלא ולא לצבא הציוני הטמא" ו"אם ללכת לצבא, אתם והכלבים שווים". המשטרה הודיעה כי תפנה את המפגינים ולמקום הגיעו מכת"זיות. אך רק לאחר כשעה של חסימות כבישים ושיבושי תנועה קשים החלה המשטרה להפעיל אמצעים לפיזור הפגנות. 

מהמשטרה נמסר: "כמה מאות חרדים קיצוניים מפגינים  וחוסמים את צירי התנועה ופסי הרכבת הקלה בצומת הרחובות יפו שרי ישראל בירושלים. כוחות המשטרה פועלים במקום בנחישות להשבת הסדר הציבורי ועצרו עד כה 18 מפגינים והם מועברים לחקירה."

לאחר כשעתיים של הפגנות, התפרעויות וחסימות כבישים וצירי רכבת, יצאה ההוראה המסורתית 'ויחזור לתלמודו', הקוראת למפגינים לחזור אל ספסלי בית המדרש, וההפגנות התפזרו והצירים שנחסמו נפתחו לתנועה. יש לציין שההפגנות התפזרו באופן עצמאי, ולא בעקבות פעולה כלשהי של משטרת ישראל, שאמנם הפעילה אמצעים לפיזור הפגנות כגון זרנוקי מים, אך ללא השפעה על המפגינים.