הפגנה נגד השחתת בית הכנסת: "פגיעה בנקודה הרגישה ביותר לעם ישראל"

עשרות בני אדם, ביניהם דתיים, חרדים וחילונים, הביעו את מחאתם על השחתת ספרי התורה בבית הכנסת 'שיח ישראל' שבשכונת קרית יובל בבירה, "חצו כאן קווים אדומים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/19 20:04 כג בשבט התשעט

הפגנה נגד השחתת בית הכנסת: "פגיעה בנקודה הרגישה ביותר לעם ישראל"
השחתת בית הכנסת בקרית היובל, צילום: משטרת ישראל

עשרות בני אדם ממגזרים שונים הגיעו הערב (שלישי) להפגנת מחאה נגד השחתת בית הכנסת בקרית היובל, במסגרתו השליכו אלמונים ספרי תורה לרצפה.

"באנו למחות ולהביע כאב על השחתת ספרי התורה", אמרה אחת ממארגנות ההפגנה, יהודית יפרח, שהוסיפה כי המפגינים החליטו החלטנו "להגיע לכאן בקור הירושלמי כדי להביע את הכאב".

לדבריה, היה במחאה "מגוון של דתיים ולא דתיים. המטרה שלנו היא לומר שלא נעבור לסדר היום על פגיעה בנקודה הכי רגישה לעם היהודי". בהפגנה שנערכה תחת הכותרת "על אלה אני בוכיה" ו"נותנים כבוד לתורה", הגיעו אנשים מהמגזר הדתי לאומי, החרדי והחילוני, כדי להפגין נגד המעשה שהזכיר לרבים את תקופת השואה. "חצו כאן קווים אדומים", אמר מפגין אחר, "אני לא רוצה לחשוב שמדובר במעשה של מישהו מאחינו".

מוקדם יותר נודע כי במהלך הלילה, פרצו אלמונים לבית הכנסת 'שיח ישראל', בשכונת קרית יובל שבירושלים, השליכו את ספרי התורה על הרצפה, שפכו חומצה וגרמו נזק רב לרכוש ולמבנה. בחדשות 12 כי 3 ערבים נעצרו בחשד להשחתת בית הכנסת בקרית יובל ומבדיקה ראשונית עלה כי הרקע פלילי.

מי שנרתמו לעזרת קהילת מתפללי בית הכנסת אלה אנשי המרכז הרפואי הדסה, שמתחם בית החולים הדסה עין כרם שוכן סמוך לשכונת קרית יובל, שהודיעו כי הם "מעמידים את בית הכנסת המרכזי בהדסה לטובת חברי קהילת שיח ישראל". הרב המרכז, הרב משה קליין, הוסיף כי "חילול בית הכנסת בקריית יובל, הינו דבר מזעזע וקורע לב של אדם יהודי".