העתירה נגד הפיצוי לעקורים - הוסרה

עו"ד שחר בן-מאיר, שהגיש עתירה נגד תשלום הפיצויים לעקורי עמונה, נתיב האבות ותשעת הבתים בעפרה, משך את עתירתו בהתאם להמלצת שופטי בג"צ

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/18 12:22 כ באב התשעח

העתירה נגד הפיצוי לעקורים - הוסרה
פינוי עמונה, צילום: נתי שוחט פלאש 90

עורך הדין שחר בן-מאיר נענה הבוקר (ד') להמלצת שופטי בג"צ, ומשך את העתירה שהגיש נגד תשלום הפיצויים לעקורי עמונה, עפרה ונתיב האבות. השופטים הורו על מחיקת העתירה.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן שליווה לאורך כל התקופה את התושבים והשתתף בדיון מסר בתגובה להחלטה, "אנו מודים לבית המשפט העליון, שהפעם השכל הישר גבר והעתירה הקנטרנית של ארגוני השמאל הקיצוני נדחתה. תושבים שבתיהם נהרס בעקבות המתקפה המשפטית נגדם יוכלו להמשיך את חייהם בהתיישבות לבנות ולהיבנות בנתיב האבות בפרט ובגוש עציון בכלל".

עוד אמר: "אנו נמשיך מהמקום הזה עם המבט קדימה להגשמת האידיאלים הציונים היהודים של יישוב הארץ ונשאיר את אויבינו על גל ההריסות שהם יצרו".

בעתירתו טען בן-מאיר כי החלטת הממשלה לפצות את העקורים בעשרות מיליוני שקלים היא בלתי חוקית ומעודדת עבריינות. בנוסף טען כי הפיצויים מהווים אפליה פסולה של אזרחים "מאוד מסוימים, בין היתר או אולי בעיקר כי אזרחים אלו 'מאיימים' על המדינה באי כיבוד פסקי הדין של בתי המשפט".

עוד נכתב בעתירה כי "אם כבר, מי שאמור לפצות את מי, אלו התושבים את המדינה, על שנאלצה להוציא הוצאות כדי לכפות עליהם את קיום החוק, לא להיפך!".

מזכל האיחוד הלאומי אופיר סופר אמר בתגובה להחלטה: "האנושיות ניצחה את האכזריות. ההתיישבות תנצח את העקירה. נמשיך לבנות בתחומי גוש עציון בפרט וביהודה ושומרון בכלל. אנחנו מברכים את בג"צ שראה הפעם לנגד עיניו את ההיגיון הפשוט ולא נתן לעתירה הזויה לעלות על סדר היום."