הערעור התקבל: הוחמר עונשו של הצעיר שבדה את חטיפתו

בית המשפט קבע כי ניב אסרף, שבדה את חטיפתו לפני כארבע שנים, ירצה תשעה חודשי מאסר. רן נגאוקר, שסייע לאסרף, ישלח לשישה חודשי עבודות שירות. השופטים בפסק הדין: "העמידו בסכנה את אנשי כוחות הביטחון שנאלצו לחפש באזור מסוכן"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/01/19 10:26 יז בשבט התשעט

הערעור התקבל: הוחמר עונשו של הצעיר שבדה את חטיפתו
בית המשפט העליון, צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט לקבל הבוקר (ד') את הערעור של הפרקליטות וקבע ניב אסרף, שבדה את חטיפתו לפני כארבע שנים, יוחמר, והוא ירצה עונש של תשעה חודשים בכלא. ערן נגאוקר, שסייע לאסרף, ישלח לשישה חודשי עבודות שירות. 

בדית חטיפתו של אסרף ארעה פחות משנה לאחר חטיפתם של שלושתם הנערים-גיל עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח זכרם לברכה. מערכת הביטחון פעלה בכוחות מתוגברים כדי למצוא את אסרף לאחר שנגאוקר התקשר למוקד המשטרה וסיפר כי אסרף נעלם לאחר שיצא מרכבו סמוך לחברון. 

בצבא הופעל נוהל חירום. כוחות ביטחון רבים הכוללים את חיל האוויר ואלפי חיילים הוקפצו לאזור. בחקירה הודה אסרף כי המציא את דבר החטיפה כיוון שרצה לעורר את תשומת ליבה של חברתו, שנפרדה ממנו. 

השופטים רבקה פלדמן פרידמן, אלי אברבנאל וחיה זנדברג מבית המשפט המחוזי בירושלים, כתבו בפסק הדין על החמרת עונשם של אסרף ונגאוקר: "מעשיהם של המשיבים, שהעמידו בסכנה את אנשי כוחות הביטחון שנאלצו לחפש באזור מסוכן, נעשו מספר חודשים לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים"

עו"ד מוטי יוסף המייצג את ניב אסרף טוען שמדובר בענישה לא פרופורציונלית : "בית המשפט המחוזי שגה כשקיבל את ערעור המדינה. מדובר בענישה חריגה ויוצאת דופן, שלא פרופורציונלית בכלל לאירוע עצמו. תוגש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון"