הערכה: בן ארי ייחקר בחשד להסתה וגזענות

נציג עוצמה יהודית שנפסל אתמול יכול למצוא את עצמו במצב של חקירה בגין אמירות גזעניות. ח"כ סמוטריץ': "עיוות הדין חייב תיקון כבר היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/19 09:33 יא באדר ב'

הערכה: בן ארי ייחקר בחשד להסתה וגזענות
הד"ר מיכאל בן ארי, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

שמונה מתוך תשעת שופטי בית המשפט העליון קיבלו אתמול את עמדת היועמ"ש ופרקליט המדינה ופסלו את נציג עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי מהתמודדות לכנסת בעילת הסתה לגזענות. בתגובה, יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ', הודיע הבוקר (ב') כי יזום כינוס פגרה חריג של הכנסת בכדי לבטל את סעיף 7א בחוק יסוד: הכנסת, המגדיר קריטריונים למניעת השתתפות מועמד או רשימה בבחירות לכנסת.

ח"כ סמוטריץ׳ אמר: "שמענו אתמול הרבה גינויים להחלטת בג"ץ, אבל לא די בדיבורים, הגיע העת למעשים. לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל "מועצת חכמים" מחליטה עבור אזרחי ישראל למי מותר להם להצביע. שופטי בית המשפט העליון פסלו אדם בגלל דעותיו בנוגע לאויבי ישראל והכשירו מפלגות המזדהות בפומבי עם אויבי ישראל. עיוות הדין חייב תיקון כבר היום".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ'צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

 
בתוך כך, גורמים משפטיים מעריכים כי בעקבות הפסילה, בן ארי יזומן לחקירת משטרה בחשד להסתה לגזענות. תלונה בעניין כבר מונחת על שולחנו של היועמ"ש, ובמשרד המשפטים המתינו לראות כיצד יפסקו השופטים על מנת להחליט אם להורות על פתיחה בחקירה, כך פורסם במעריב. מסתמן כי רף הראיות כדי לפסול מועמד מהתמודדות לכנסת גבוה יותר מהרף הנדרש להרשעה בפלילים. תפיסה זו כמובן בעייתית עבור בן ארי שזה עתה נפסל בגין הסתה לגזענות.
 
עם זאת, כדי להורות על פתיחת חקירה ההסברים של בן ארי ייבחנו בזכוכית מגדלת ולא יהיה פשוט להרשיע אותו בגין אמירות אלה. כדי להרשיעו, בית המשפט יצטרך לקבוע סטנדרטים חדשים, שעלולים לגלוש להגבלת השיח הפוליטי. זאת הפעם הראשונה שבית המשפט פוסל מועמד יחיד. ואולם, במקביל התיר בית המשפט את התמודדות רשימות רע"מ־בל"ד, חד"ש־תע"ל ועופר כסיף, ומנגד אישר את התמודדותו של עו"ד בן גביר. יצוין, כי בעקבות הפסילה דורשים בעוצמה יהודית כפיצוי את מינויו של ברוך מרזל לשר בממשלה הבאה.

הליכוד
31
הליכוד
כחול לבן
30
כחול לבן
שס
6
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
4
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
6
יהדות התורה
זהות
4
זהות
העבודה-גשר
9
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי כאן 11 בתאריך 17/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן