הערכה: אישום נגד נתניהו בתיק 2000

היועמ"ש מנדלבליט צפוי להחליט על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה. הסעיף המסתמן: ניסיון לקבלת שוחד‎

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/19 21:43 ט באדר א'

הערכה: אישום נגד נתניהו בתיק 2000
נתניהו ומנדלבליט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט נוטה לאמץ את עמדת הפרקליטות שקובעת כי יש להאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון קבלת שוחד, כך פורסם הערב (ה') בחדשות 12.

מנדלבליט עצמו הסתייג תחילה מהתיק וההקלטות שסיפק ארי הרו, ראש הסגל לשעבר במשרד ראש הממשלה שחתם על הסכם מדינה, שבהן תועדו שיחות של נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס. ההקלטות המתינו אצלו במשך 8 חודשים, עד שהיועמ"ש אישר לבסוף למשטרה לחקור את ראש הממשלה.

היועמ"ש כאמור הסתייג תחילה, אבל לחדשות 12 נודע שהוא שינה את עמדתו ובנקודת הזמן הנוכחית הוא נוטה לקבל את עמדתה של עו"ד ליאת בן-ארי מפרקליטות מחוז ת"א מיסוי וכלכלה ושל פרקליטות המדינה. הסעיף המסתמן הוא לא שוחד, אלא כאמור ניסיון לקבלת שוחד.

נתניהו

נתניהוצילום: פלאש 90. Ohad Zweigenberg

תאריך היעד כרגע הוא לפרסם את הודעת היועמ"ש לזימון נתניהו לשימוע עד לסוף החודש, קרי בשבועיים הקרובים, או לכל המאוחר עד תחילת מרס. זאת, כדי להיות מחוץ לטווח חודש הימים לפני הבחירות.

מהליכוד נמסר בתגובה: "נראה שהיועמ"ש נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר - ולפני הבחירות. בשימוע אחרי הבחירות, כשראש הממשלה יתעמת עם עדי המדינה וכשיחקרו עשרות עדים שטרם נחקרו ושמוכיחים את צדקתו, כל הטענות נגד ראש הממשלה יקרסו לחלוטין. הזוי ששוקלים להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו שבלם לבדו את החוק לסגירת ישראל היום, כשאפילו לא חוקרים 43 שרים וח"כים שקידמו את החוק וקיבלו בעדו סיקור מלטף מנוני מוזס וידיעות אחרונות".