העליון הכריע: הבתים בשייח ג'ראח יישארו בידיים יהודיות

לאחר יותר מעשור של הליכים משפטים, החליטה הנשיאה חיות כי הבית שנקנה על ידי חברת 'נחלת שמעון' בשכונת שייח ג'ראח, יעבור לבעלי הקרקע היהודים והמשפחה הערבית המתגוררת שם תתפנה מביתה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 13/01/19 18:51 ז בשבט התשעט

העליון הכריע: הבתים בשייח ג'ראח יישארו בידיים יהודיות
הבית בשיח גארח, צילום: ללא

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, דחתה ביום חמישי את בקשתה של משפחה פלסטינית משכונת שייח ג'ראח בירושלים, לדיון נוסף בבקשתם לדחות את פינויה מביתם, שהיה בבעלות יהודית.

הבית שבו משפחת סבאג מתגוררים בשייח ג'ראח הוקם על קרקעות שהיו בבעלות יהודית עוד לפני מלחמת העצמאות. בשנת 2003 רכשה חברת 'נחלת שמעון', המייהדת את השכונה הערבית, את הקרקע מוועד העדה הספרדית ומוועד העדה האשכנזית, שהיו רשומים כבעלי הקרקע עוד מתקופת העות'מנים. 

משנת 2008 התבקשה המשפחה לעזוב את ביתה, כיוון שאינם בעלי הקרקע, אך ללא הועיל. החברה נמצאת בהליכים משפטיים ותביעות מול משפחת פראג במשך יותר מעשור. כעת הגיעה ההכרעה-לנחלת שמעון זכות חוקית על הקרקע ומשפחה תאלץ להתפנות מביתה. 

לחברת נחלת שמעון, הקרויה על שם השכונה היהודית בשכונת שייח ג'ראח, הצלחות רבות. בשנת 2009 הצליחה החברה לפנות שלוש משפחות פלסטיניות מביתן, מה שעורר גל מחאה בינלאומית והפגנות שנמשכות עד היום בשכונה מדי יום שישי. לפני כחצי שנה פונתה משפחה נוספת מחלק אחר בשכונה.

ההחלטה התקדימית של הנשיאה יכולה להוביל לפינוי משפחות נוספות מהשכונה, שכן משפחת סבאג נחשבה לאחת המשפחות בעלות הסיכויים הרבים ביותר לנצח בתיקים המשפטיים בשל המסמכים שהשיגו.