בג"צ נגד המחבלים: אין מניעה לשלול להם אזרחות

החלטה דרמטית: על פי פסיקה של בית המשפט לעליון, אין פגם חוקתי לשלול אזרחות מאזרחים מהמורשעים במעשים נגד מדינת ישראל | ליברמן: "טוב עשה בית המשפט שהפסיק את האבסורד הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/22 15:05 כב בתמוז התשפב

בג"צ נגד המחבלים: אין מניעה לשלול להם אזרחות
בית המשפט העליון בירושלים, צילום: Nati Shohat /Flash90

בית המשפט העליון בראשותה של הנשיאה אסתר חיות פסק היום (ה') כי אין שום מגבלה משפטית לשלול את אזרחותו של מי שביצע מעשה שיש בו משום הפרת אמונים למדינת ישראל: מעשה טרור, מעשה המהווה בגידה או ריגול חמור נגד מדינת ישראל.

בנוסף, גם אם כתוצאה משלילת אזרחותו הוא נותר חסר אזרחות כלשהי, במקרה כזה תפורש חובתו של שר הפנים לתת לאותו אדם לאותו אדם רישיון לישיבה בישראל  – כמורה על הענקת מעמד של תושבות קבע או מעמד ייעודי קבוע אחר.

איילת שקד: מי שפועל במכוון כדי לפגוע במדינת ישראל, איננו יכול להיות חלק מקהילת אזרחיה

שרת הפנים, איילת שקד הגיבה להחלטה של בית המשפט העליון על שלילת אזרחות למחבלים: "בית המשפט העליון אישר את המובן מאליו- מי שפועל במכוון כדי לפגוע במדינת ישראל, איננו יכול להיות חלק מקהילת אזרחיה. עם זאת, לצערי בית המשפט העליון אימץ פרשנות המנוגדת ללשון החוק וחייב להעניק למחבלים מעמד קבע אחר בישראל״.

אביגדור ליברמן: עדיף מאוחר מאשר אף פעם, זהו צעד חשוב ומשמעותי למיגור הטרור במדינת ישראל

על פסק דין זה, כתב שר האוצר, אביגדור ליברמן: "סוף סוף נעשה כאן צדק וניתן יהיה לשלול אזרחות למחבלים, צייץ ליברמן, "אני מברך על החלטת בית המשפט העליון, על קביעתו כי המדינה מורשת לשלול אזרחות ממי שהורשע בפגיעה בביטחונה". 

ליברמן הוסיף: "המצב בו מחבלים שעומדים מאחורי מעשי טרור אכזריים, מחזיקים באזרחות ישראלית הוא מצב בלתי נסבל וטוב עשה בית המשפט שהפסיק את האבסורד הזה. עדיף מאוחר מאשר אף פעם, זהו צעד חשוב ומשמעותי למיגור הטרור במדינת ישראל".