העיתונאי יהודה שליזנגר: "אסור כבר לחשוב שהעם מזדהה עם תשעה באב"

יהודה שלזינגר, עיתונאי 'ישראל היום' התראיין הבוקר בגלי ישראל ואמר כי "רוב העם הזדהה אתמול עם ט' באב ולא עם ההפגנה בכיכר רבין". מול שלזינגר עלה לשידור יו"ר אגודת העיתונאים בת"א, רותם אברוצקי שענה לו "בגללך יש להט"בים בארון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/18 12:57 יא באב התשעח

העיתונאי יהודה שליזנגר: "אסור כבר לחשוב שהעם מזדהה עם תשעה באב"
התקשורת סיקרה את האירוע באופן רחב | ההפגנה של הקהילה הגאה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

אל כיכר רבין הגיעו אמש (א') כ-60 אלף מפגינים שהזדהו עם המאבק של הקהילה הגאה בעניין חוק הפונדקאות. המחאה סוקרה באופן רחב במהלך כל היום בערוצי הטלוויזיה השונים שכללו אולפנים פתוחים ושידורים מהשטח. יהודה שלזינגר, כתב לענייני תל אביב ודתות של 'ישראל היום' שסיקר לא מעט הפגנות ואירועים במהלך הקריירה העיתונאית שלו אומר כי הוא לא זוכר שום הפגנה שסוקרה באופן כל כך רחב.

את הדברים אמר שלזינגר הבוקר בתכנית של שרון גל ברדיו גלי ישראל. שלזינגר אמר כי הוא סיקר הפגנות בכיכר רבין מאפריל 2007 ולא נתקל בסיקור תקשורתי כזה מעולם. "רק באירועים חגיגיים מעמידים עמדת שיגור על גג העירייה. היו כשיצאו מיליון חרדים להפגין נגד חוק הגיוס אף אחד לא שם עמדת שידור על גג עיריית ירושלים. אפילו את המחאה החברתית לא סיקרו ככה. גם באירוע של חב"ד "משיח בכיכר" היו אלפי אנשים בכיכר רבין."

רותם אברוצקי, יו"ר אגודת העיתונאים בת"א ענה לשלזינגר בשידור ואמר כי "אנחנו חיים בחברה דמוקרטית. כל אחד חושב ויכול להביע את דעתו. אני רואה חיבור בין תשעה באב לבין ההפגנה שהייתה אתמול. החורבן זה הריב בינינו. לא האבנים שנפלו. אנחנו לא בוכים על אבנים. מה שהיה אתמול מתאים מאוד לתשעה באב".

שלזינגר הוסיף ואמר כי הוא יכול להבין את שיקולי הרייטינג של עורכי החדשות. אבל אנשי שטח שמסתובבים בכל הארץ רואים דברים מזווית אחרת. "מי שהיה אתמול בתל אביב, לא ביקר בתקופה האחרונה בנתיבות, בית שאן, באר שבע ואופקים. רוב העם ציין דווקא את תשעה באב ופחות את ההפגנה אתמול בכיכר רבין."

ברגע הזה הרים אברוצקי את קולו וענה לשלזינגר: "מי שמך לדבר מטעם רוב העם? תזהר מהכללות מטופשות. חוצפן! להט"בים יש בכל מקום. הם אולי בארון בגלל אנשים כמוך."