העיתונאי אלישיב רייכנר מצטרף לימין החדש

הסופר והעיתונאי שגדל במקור ראשון יהיה חלק מרשימת המפלגה של שקד ובנט לכנסת הבאה. בנט: "שיבי רייכנר הוא פייטר של הפריפריה"

חדשות כיפה מערכת כיפה 18/02/19 10:10 יג באדר א'

העיתונאי אלישיב רייכנר מצטרף לימין החדש
אלישיב רייכנר, צילום: הותר לשימוש

אלישיב רייכנר, תושב ירוחם, עיתונאי, סופר ופעיל חברתי מצטרף למפלגת הימין החדש. רייכנר (43) בעל טור קבוע בעיתון "מקור ראשון", אשר בכתיבתו מתמקד בנושאים חברתיים ובסיקור הפריפריה הדרומית. לצד הכתיבה הוא משלב בשנים האחרונות פעילות חברתית ב'מנהיגות תנועת הפריפריות' במאבק לצדק חלוקתי בין רשויות בפריפריה, ובתנועת בני עקיבא כחבר מליאה.

רייכנר מצטרף למפלגת הימין החדש, שברשימתה, מלבד השרים איילת שקד ונפתלי בנט נמצאים גם הבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת, הטייס מתן כהנא, העיתונאית קרולין גליק, ח"כ שולי מועלם והפעילה החברתית שירלי פינטו.

את פעילותו העיתונאית החל בעיתון "הצופה" ובכתב העת 'נקודה' ובשנת 2000 עבר לכתוב בעיתון "מקור ראשון". בנוסף, שימש כעוזרו של מנהל התוכניות בערוץ 'התכלת', הח"כ והשר לשעבר אורי אורבך ז"ל, ובהמשך ערך תכניות יהדות בערוצי טלוויזיה שונים.

נפתלי בנט ואיילת שקד

נפתלי בנט ואיילת שקדצילום: יוסי זליגר פלאש 90

בצעירותו למד רייכנר בישיבת ירושלים לצעירים, הוא בוגר המחזור הראשון של ישיבת ההסדר בירוחם שהוקמה בשנת 1993 ובמשך שמונה שנים שימש כרכז חינוכי ב'מדרשת ביחד' בעיירה. רייכנר, נשוי לדפנה ואב לחמישה.
 
שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט, מסר הבוקר: "שיבי רייכנר הוא פייטר של הפריפריה, איש ירוחם שורשי ולוחם חברתי אמיתי. במשך שנים הוא כותב את סיפורה של הפריפריה ולוחם למענה, למען צמצום פערים ולמען מתן הזדמנות הוגנת יותר לכל ילדה וילד. זו תמצית התפיסה החברתית שלנו - כלכלה חופשית עם רגישות חברתית. כל אחד יכול להצליח אם רק מאפשרים לו לצמוח. שיבי מצטרף לסיירת של הימין החדש ביחד עם הנבחרת המצוינת שלנו, כדי שישראל תחזור לנצח גם בפריפריה. בביטחון, במשפט, בתחום המדיני והחברתי - הימין החדש זה הימין האמיתי".

רייכנר כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו כי "קרוב לעשרים שנה אני עוסק בכתיבה. באתי לעולם התקשורת כדי להשפיע. ביקשתי להביא לעולם הזה קול דתי לאומי ימני חברתי, מבית המדרש הציוני דתי בו צמחתי וגם מהיישוב האהוב, ירוחם, בו אני מתגורר עם משפחתי למעלה מעשרים שנה. לצד הכתיבה, השתדלתי לפעול מעט גם בזירה החברתית, ביישוב שלי ובנגב. פעמים רבות בשנים האחרונות, עלה בי הדחף לכתוב פחות ולפעול יותר, אבל כמעט תמיד הדד ליין ניצח".

עוד כתב העיתונאי כי "במשך שנים רבות מפלגת 'הבית היהודי' (והמפד"ל בגלגולה הקודם), הייתה הבית שלי. האמנתי שזו הפלטפורמה הנכונה לביטוי הפוליטי של הציונות הדתית. אלא שבשנים האחרונות השתנתה המציאות. הציבור הדתי לאומי גדל והתגוון ורובו מבקש היום להשתלב בכל המערכות ולפעול בהם יחד עם קהלים אחרים. בהתאם לכך גם המפה הפוליטית השתנתה. דתיים לאומיים נמצאים היום במפלגות רבות וגם הציבור הדתי לאומי מצביע למפלגות שונות. לכן, אני בטוח שיש כיום מקום לנסות לפעול בפלטפורמה חדשה, שיש בה שותפות אמת בין דתיים מסורתיים וחילוניים ולקדם במסגרתה את אותם ערכים, בראייה רחבה וממלכתית. בלב שלם, עם קצת כאבי בטן, אני פותח היום דלת חדשה, ומתפלל לקדש שם שמיים, ולמצוא חן בעיני אלוקים ואדם. מוזמנים להצטרף".