העיצומים ברכבת: הנהגים ה'חולים' חוזרים לעבודה

לאחר שעשרות נהגי קטר ברכבת ישראל הודיעו על מחלה, ובעקבות כך חלו שיבושים ועיכובים בתנועת הרכבות, יו"ר ההסתדרות התערב, והנהגים ה'חולים' החלימו בבת אחת באורח פלא והודיעו כי ישובו לעבודה. בשבוע הבא יימשך המשא ומתן בין הנהגים לרכבת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/19 12:30 טו באדר א'

העיצומים ברכבת: הנהגים ה'חולים' חוזרים לעבודה
רכבת ישראל, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מחלה מסתורית והחלמה פלאית. כ-40 נהגי קטר וכ-20 פקחים ברכבת ישראל, שהצהירו החל מאתמול (ג') על מחלה ולא הגיעו לעבודתם, 'החלימו' לפני הצהריים באורח פלא וחזרו לעבודה. הנהגים והפקחים מוחים על הוספת חצי שעת עבודה ליום העבודה שלהם.

הנהגים חזרו לעבודה לאחר התערבות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, המועמד במפלגתו של בני גנץ, ובשבוע הבא תקיים ההסתדרות סדרת פגישות בין הנהגים לרכבת והמחלוקות בין הצדדים אמורות להיפתר. מהנהלת הרכבת מסרו כי עשרות רכבות בוטלו, קוצרו ואיחרו בשל הוספת חצי שעת נהיגה בממוצע.

אבי ניסנקורן

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרותצילום: פלאש 90

הנהלת רכבת ישראל מסרה הבוקר: "התנהלות פראית זו, בהכוונת הועד, באה כתוצאה מהרחבת שעות הנהיגה הממוצעות ביממה מכשלוש שעות וחצי ביום לכארבע שעות, בעוד שהסכם העבודה הקיבוצי מאפשר נהיגה של שש שעות מתוך משמרת של שמונה שעות. כמובן שבגין שעות הנהיגה הנוספות יקבלו הנהגים פרמיית נהיגה פעילה כנהוג, מה שיגדיל את שכרם ויפעל לטובתם".

עוד אמרו בהנהלה כי "המהלך צופה פני עתיד ונועד להרחבת השרות הצפויה ברכבת המהירה לירושלים, וברכבת השרון עם חיבורה להרצליה. הנהלת החברה מודעת לעובדה שציבור העובדים אינו תומך בהשבתה זו, ושהדבר נכפה עליו על-ידי ועד כוחני, פראי, ולא אחראי.

"בהנהלה מקווים כי בעומס הכבד המוטל כיום על רכבת ישראל הפועלות במלוא כוחה, בתפוסה ממוצעת של 160 אחוזים, ובאחריות הגדולה המוטלת על כתפי החברה למען נוסעיה - יגלו הנהגים, כמו כלל העובדים את מידת האחריות הראויה. הנהלת הרכבת קוראת לוועד להתעשת, לנהוג באחריות, להיות שותף באופן חיובי בתהליכים המשמעותיים הנעשים ברכבת, ולהימנע מפגיעה בעובדים ובמאות אלפי הנוסעים".