העונש של המחנה הציוני לח"כ המבריז

ח"כ רוברט טיבייב נעדר מההצבעה על חוק שהגישה האופוזיציה, והושעה לחודש מכל פעילות פרלמנטרית. גם ח"כ חיליק בר השוהה בחו"ל בסכנת ענישה כשיחזור.

חדשות כיפה יהונתן קליין 28/11/18 19:23 כ בכסלו התשעט

העונש של המחנה הציוני לח"כ המבריז
רוברט טיבייב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

האופוזיציה יכולה היתה לגרום היום (ד') מבוכה קשה לקואליציית ה-61, כשהצעת חוק של ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) להצמדת קצבת הזקנה לשכר המינימום נפלה על חודו של קול - 57 נגד, 56 בעד. קואליציית ה-61 השברירית כמעט נפלה, אך ניצלה בזכות העובדה שח"כ חיליק בר שוהה בכנס בסין, וח"כ רוברט טיבייב החליט שלא להצביע ונעדר מהמליאה. ח"כ טיבייב מסר: "מדובר בהצעת חוק חשובה. לצערי היתה לי פגישה חשובה שמנעה ממני הגעה למליאה".

בתגובה, הודיעו בהנהלת האופוזיציה כי ח"כ טיבייב יושעה לחודש מכל פעילות פרלמנטרית. בהודעת האופוזיציה נאמר: "בימים האחרונים פעלנו לגייס את כל סיעות האופוזיציה לטובת הצעת החוק החשובה הזאת, שלבסוף נפלה בפער של קול אחד. ח"כ טיבייב בחר במופגן ובזמן אמת להתעלם מדרישת נציגי הסיעה להשתתף בהצבעה, וזאת ללא כל הצדקה. מדובר באקט חמור של הפרת משמעת סיעתית בנושא עקרוני וחשוב".

בהמשך ההודעה נכתב: "בשל כך החליט יו"ר הסיעה יואל חסון, ועל דעת יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי ויו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני, להשעות את פעילותו הפרלמנטרית לחודש לרבות השתתפותו בוועדות, מכסות חקיקה, הצעות לסדר ודיונים מהירים. אם במהלך החודש הקרוב ח"כ טיבייב יפעל כשחקן קבוצתי ובהתאם לעמדות הסיעה הסנקציות יוסרו. אם יפעל נגד הסיעה הסנקציות יוחרפו. גם עניינו של ח"כ חיליק בר ידון עם חזרתו לארץ".

ח"כ רוברט טיבייב נכנס לכנסת לאחר התפטרותו של יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, יצחק הרצוג, שמונה ליו"ר הסוכנות היהודית. טיבייב, שכיהן כח"כ במפלגת קדימה בכנסת ה-18, הודיע עוד לפני חזרתו לתפקיד ח"כ כי הוא אינו מזדהה עוד עם עמדות המחנה הציוני, ולאחר פרישת ישראל ביתנו מהממשלה סומן כמי שעשוי לסייע לקואליציה המצומצמת והשברירית לשרוד עד למועד הבחירות, ואף דווח על פניות אליו בנושא מצד גורמים בקואליציה, דיווחים שלא הוכחשו על ידו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן