העולים לשא-נור הודיעו: מתפנים, בינתיים

כ-200 המתיישבים שעלו לישוב ממנו גורשו לפני 13 שנה הודיעו לכוחות הביטחון כי יסיימו את פעולת מחאתם ויתפנו מרצון תוך הבטחה כי בפעם הבאה יגיעו עם המקרר ודגל ישראל מונף, על מנת להישאר לתמיד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/07/18 20:18 יב באב התשעח

העולים לשא-נור הודיעו: מתפנים, בינתיים
הבטיחו לחזור שוב. המתיישבים שעלו לשא-נור, צילום: חומש תחילה

המתיישבים שעלו הלילה לשא-נור, הודיעו לכוחות הביטחון כי לאחר שיסיימו את מחאתם בשעות הערב (שלישי) הם יתפנו מהמקום עם מסר ברור כי בעתיד יחזרו.

"הפעם הגענו בחושך", אמר עקיבא סמוטריץ תושב שא-נור לשעבר שגורש מביתו בשנת 2005 והבטיח כי "בפעם הבאה אנו מצפים להגיע חזרה הביתה לאור יום באישור, עם מכונת הכביסה והמקרר ועם דגל ישראל מונף. על מנת להישאר לתמיד".

עוד אמר תושב המקום ואחיו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי "כולם יודעים שתכנית ההתנתקות הייתה טעות שלא לומר שמדובר בפשע. הגירוש הביא רק למשברים ביטחוניים ושסעים חברתיים בעם ישראל. אנו הגענו לשאנור. חזרנו הביתה. להביע ביום הזה את התביעה המוסרית והצודקת שלנו לממשלת ישראל תנו לנו לחזור הביתה".

מועלם רפאלי, דגן וסמוטריץ בשא-נור

מועלם רפאלי, דגן וסמוטריץ בשא-נורצילום: חומש תחילה

ראש המועצה האזורית שומרון הבהיר, "לא באנו להתעמת עם כוחות הביטחון. באנו לבנות את ארץ ישראל. ובנחישות. יום יבוא ותראו את הישובים פורחים מחדש". לדבריו, "כל שנצרך הוא אישור של הממשלה ואנחנו מוציאים עוד היום את היתרי הבניה. לא נוותר עד שדגל ישראל יתנופף כאן בצורה קבועה, והתושבים יחזרו לכאן".

מוקדם יותר קראו שרי הליכוד, חיים כץ וגילה גמליאל, לראש הממשלה לבטל את חוק ההתנתקות מצפון השומרון ולאפשר לתושבי היישובים שפונו במסגרת ההתנתקות לשוב לבתיהם. חברי הבית היהודי, בצלאל סמוטריץ' ושולי מועלם רפאלי, הצטרפו למחאת המתיישבים וקראו גם לקידום הצעת החוק עליה חתומים שניהם.

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הצטרף לקריאות אלה ובחשבון הטוויטר שלו צייץ כי הוא "קורא לראש הממשלה לאפשר למגורשי חומש שא-נור להישאר על ההר ולהקים מחדש את ביתם".