"העברת השגרירות - לא עסקת חליפין"

היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב, ג'ון בולטון, המבקר בישראל, אומר כי אין החלטה מתי תוצג תוכנית השלום של הנשיא טראמפ. עוד אמר כי לחמאס אכפת מפוליטיקה ולא מתושבי עזה

חדשות כיפה יהונתן קליין 22/08/18 11:29 יא באלול התשעח

"העברת השגרירות - לא עסקת חליפין"
היועץ לביטחון לאומי. ג'ון בולטון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר הצהרת טראמפ הבוקר, ש'ישראל תשלם מחיר גבוה על העברת השגרירות', מבהיר יועצו ג'ון בולטון, שסיים הבוקר (ד') את ביקורו בישראל: "זו לא הייתה עסקת חליפין". בולטון אמר במסיבת עיתונאים: "הנשיא טראמפ הבהיר שזה נושא שעיכב בעבר מו"מ בין ישראל והפלסטינים ובהעברת השגרירות הוא הוריד אותו מהשולחן. כאיש שעושה דילים הוא מצפה מהפלסטינים לבקש עכשיו משהו אחר. העברת השגרירות הביאה את המציאות למשא ומתן. זה היה צעד חיובי לא רק לישראל אלא גם לפלסטינים".

בולטון אמר עוד כי אין החלטה מתי תתפרסם תוכנית השלום שמקדם הנשיא טראמפ, למרות ההערכות שהיא תתפרסם בסוף החודש הבא; "הייתה הרבה התקדמות ביחסים האזוריים, היו שינויים דרמטיים במזרח התיכון" אמר. "יחד עם ההכרה שהסכם הגרעין נכשל, זה מאפשר הזדמנות להתקרבות בין ישראל ושכנותיה שאף אחד לא יכול היה לחזות בשנים עברו", עם זאת הדגיש היועץ לביטחון לאומי: "אין החלטה מתי התוכנית תוצג".

יועץ הנשיא טראמפ, שנפגש בביקורו בישראל עם ראש הממשלה, שר הביטחון ובכירים נוספים בישראל התייחס גם למצב ברצועת עזה ואמר: "אני חושב שכבר היו אינספור הפסקות אש. לחמאס אכפת יותר מהישרדותו הפוליטית מאשר מתושבי עזה וזה עצוב שכל מה שיש היום לפלסטינים זה לבחור בין חמאס לרשות הפלסטינית".

בנושא האירני אמר בולטון כי ארה"ב מנסה לשכנע את אירופה להצטרף לביטול הסכם הגרעין ולהגביר את הלחץ על איראן. "דיברנו עם האירופאים על הנחישות של הנשיא להטיל מחדש סנקציות. המטרה שלנו היא שלא יהיו החרגות מהסנקציות. האכיפה שלנו של הסנקציות תהיה שונה מזו של ממשל אובמה".