העברת השגרירות: "מתנה לחגיגות ה-70 למדינה"

השגרירות האמריקנית תחל כבר בחודש מאי לעבוד באופן חלקי מירושלים. חוטובלי: "משבחת את ממשל טראמפ על הפעולות ליישום ההחלטה ההיסטורית". שגריר ישראל באו"ם: "החלטה אמיצה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/02/18 19:23 ט באדר התשעח

העברת השגרירות: "מתנה לחגיגות ה-70 למדינה"
חוטובלי ופרידמן, צילום: פלאש 90. מתי שטרן

שגרירות ארה"ב בישראל תעבור לפעול בירושלים כבר בחודש מאי הקרוב, כך דווח אמש (שישי) סמוך לכניסת השבת.

בהודעת השגרירות נמסר כי המהלך יחל ב-14 במאי, יום הכרזת המדינה ולרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל. בשלב ראשון ובאופן זמני השגרירות האמריקנית תמוקם במתקן הקונסולרי בשכונת ארנונה.

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הגיבה להודעה ואמרה כי "העברת השגרירות האמריקאית לירושלים כבר ביום העצמאות הקרוב זו מתנה נפלאה לחגיגות ה 70 של מדינת ישראל. משבחת את ממשל טראמפ על הפעולות ליישום ההחלטה ההיסטורית".

תעלה במאי לירושלים. השגרירות האמריקנית

תעלה במאי לירושלים. השגרירות האמריקניתצילום: פלאש 90. מתי שטרן

"החלטתו האמיצה של הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים לרגל יום העצמאות השבעים לישראל מוכיחה את עוצמת הברית והחברות האמיתית בין ארה"ב לישראל", אמר שגריר ישראל לאו"ם דני דנון. לדבריו, "זוהי השעה להכיר בירושלים כבירתה הנצחית של מדינת ישראל".

בתוך כך, המיליארדר היהודי שלדון אדלסון הציע בסוף השבוע לממשל טראמפ כי יממן באופן חלקי את העברת השגרירות מתל אביב לירושלים. בבית הלבן בוחנים את ההצעה מבחינה חוקית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן