הסרוגים הכריעו את המערכה הירושלמית

לאחר מיפוי השכונות הדתיות בירושלים, ניתן לקבוע כי הקול הסרוג הצביע לטובת ראש העיר הנכנס, משה ליאון, והכריע את המערכה. חגית משה, יו"ר הבית היהודי בירושלים:"הציונות הדתית ידעו לבחור בברית של הבית היהודי"

חדשות כיפה מירב כהן 14/11/18 16:11 ו בכסלו התשעט

הסרוגים הכריעו את המערכה הירושלמית
משה ליאון עם חגית משה, צילום: יח"צ

ספירת הקולות לבחירות לראשות עיריית ירושלים עומדת להסתיים. נותרו רק קולות החיילים והאסירים, אולם גם בלעדיהם ניתן לקבוע כבר עכשיו שראש העיר הבא של ירושלים הוא משה ליאון. ניתוח ופילוג קולות המצביעים בין השכונות 'הסרוגות' מצביע על כך שהציונות הדתית הכריעה לטובת המועמת הדתי. 

 בשכונות הציוניות-דתיות נרשמה הצבעה מרשימה לליאון. שכונת קריית משה שהפכה עם השנים לחרד"לית, קיבל ליאון את תמיכתם של 5,722 מתושבי השכונה לעומת 1,290 קולות שקיבל עופר ברקוביץ'. תופעה דומה נרשמה בשכונה הצפונית, פסגת זאב, שם קיבל ליאון תמיכה רחבה עם 7,104 מקולות. בחומת שמואל קיבל ראש העיר הנכנס 3409 קולות, ובגבעת מרדכי, מעוז ציונות דתית נוסף הביס ליאון את ברקוביץ' ב252 קולות. 

ברקוביץ' סבר שהציונות הדתית בכלל ותומכי אלקין בפרט יצביעו לו בסיבוב השני. אולם נראה שגם ליאון הבין שהקול הסרוג הוא קריטי להכרעת המערכה, ובשבועיים האחרונים, השקיע רבות בהשגת תמיכתם.  

בתגובה חגית משה, יו"ר סיעת הבית היהודי שהובילה את התמיכה בליאון אמרה: "משה לאון הוא המנהיג הראוי להוביל את העיר. אני שמחה שבני הציונות הדתית ידעו לבחור בברית של הבית היהודי- האיחוד הלאומי עם ליאון, יחד נוביל את העיר. הבית היהודי שיחזיק בתיק החינוך יהיה חלק משמעותי בקואליציה ויהווה את הגשר המחבר, בהתאם לחזון הציונות הדתית וערכיה".