לראשונה: ציוריה של אביטל שרנסקי יוצגו בתערוכה

הספרייה הציונית נחנכה היום במשמורת עו"ז וגאו"ן בגוש עציון. הספרייה החדשה מכנסת לתוכה כתבים וספרים על הציונות ואבות הציונות. נתן שרנסקי "הופכים כל טרגדיה למשהו מחזק ומקשר"

חדשות כיפה מירב כהן 10/10/18 14:54 א בחשון התשעט

לראשונה: ציוריה של אביטל שרנסקי יוצגו בתערוכה
צילום: גרשון אלינסון

במעמד יו"ר ההסתדרות לשעבר, נתן שרנסקי ומ"מ מקום ההסתדרות הציונות, יעקב חגואל וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן נחנכה היום (ד') בשמורת עו"ז וגאו"ן שבגוש עציון הספרייה הציונות. 

הספרייה הייחודית הוקמה באדיבותה של קרן צ'רנה מוסקוביץ' וביוזמתה של תנועת 'נשים בירוק'. הספרייה כוללת ספרים וכתבים העוסקים בציונות, הוגיה ומיישמה לאורך למעלה ממאה שנה. ספרים רבים נתרמו לספרייה מההסתדרות הציונות. 

אירוע חנוכת הספרייה היה גם אירוע פתיחת התערוכה של ציוריה של אביטל שרנסקי, אשתו של נתן שרנסקי. יהודית קנוצר מראשי 'נשים בירוק' סיפרה כי פתיחת הספרייה מגיעה כהמשך ישיר להקמתה של שדרת הציונות והצבת ספסלי שירי הציונות בשמורת עו"ז וגאו"ן

צילום: גרשון אלינסון

 

צילום: גרשון אלינסון

אביטל שרנסקי דיברה בהתרגשות על המאבק לשחרור בעלה מהכלא הסובייטי וסיפרה על ראשית דרכה כציירת. נתן שרנסקי סיפר על ההיכרות שלו עם אביטל ברוסיה הקומוניסטית. הוא תיאר כיצד היא הגיעה לחפש את אחיה, פעיל עליה, שנעצר על ידי השלטונות לאחר הפגנה שהשתתף בה. עוד הוסיף שרנסקי כי שמורת עו"ז וגאו"ן הוקמה להנצחת שמם של שלושת הנערים שנחטפו טרם מצבע צוק איתן "אין עוד עם שיש לו כל כך הרבה טרגדיות ונשאר כל כך אופטימי"