הסמנכ"לית החדשה של בתי הדין הרבניים ל'כיפה': "אני יהודיה גאה. מאמינה בשיוויון בין נשים לגברים"

מיכל גולדשטיין, שתהיה האישה הראשונה בתפקיד הבכיר, מדברת על הקשיים וההזדמנויות שבמינויה הטרי: "אני לא מכירה את הקודים של החברה הדתית, אך מצד שני אני מגיעה ללא דעות קדומות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/07/17 13:37 יז בתמוז התשעז

הסמנכ"לית החדשה של בתי הדין הרבניים ל'כיפה': "אני יהודיה גאה. מאמינה בשיוויון בין נשים לגברים"
"באה בלי דעות קדומות", גולדשטיין, צילום: דוברות בתי הדין הרבניים

בשבועות הקרובים תיכנס מיכל גולדשטיין לתפקידה כסמנכ"לית בתי הדין הרבניים ותהיה לאשה הראשונה שנושאת בתפקיד. בשיחה עם 'כיפה', היא סיפרה מעט על עצמה ועל מה שהניע אותה להתמודד על התפקיד.

גולדשטיין נולדה בקיבוץ כיסופים וכיום היא מתגוררת במעלה אדומים. היא נשואה, אם לארבעה ילדים וחובקת חמישה נכדים. היא מוסמכת במנהל ציבורי מהאוניברסיטה העברית, ולתפקיד הבכיר בבתי הדין הרבניים היא מגיעה עם ניסיון כמנהלת אגף בכיר למנהל מונציפלי במשרד הפנים.

היא אינה מגדירה את עצמה כדתיה אך אומרת כי היא מעריכה את מסורת ישראל, ,"אני יהודיה גאה ומעוניינת לשמור על התרבות והמסורת היהודית".

כזכור, לפני כשנה הוגשה לבג"ץ עתירה בדרישה שיורה לבתי הדין הרבניים למנות אישה לתפקיד מנכ"לית הארגון. לבסוף פסקו השופטים כי בשלב ראשון תמונה סמנכ"לית ובהמשך יעלה עניין תפקיד המנכ"ל לדיון מחודש. אתמול כאמור הודיעה הנהלת בתי הדין הרבניים על מינויה של גולדשטיין, לאחר הליך איתור שנערך בתוך משרדי הממשלה. 

בתי הדין הרבניים

בתי הדין הרבניים                                                                                     צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

גולדשטיין מודה שעצם העובדה שהיא לא משתייכת לציבור הדתי עשויה לעורר קשיים, אך גם מדגישה את היתרונות בכך, "אולי זה מתפרש כחיסרון ויתכן שיש בזה קושי כי אני לא מכירה את כל הקודים של החברה הדתית, אך מצד שני זה גם יתרון מכיוון שאני מגיעה ללא דעות קדומות ואני באה עם כבוד לכולם ועל מנת לעשות כמיטב יכולתי".

לדבריה, מה שהוביל אותה להגיש מועמדות לתפקיד זו האמונה שניתן "חזק את השיוויון ביחס לנשים, בכל התחומים אגב ולא רק בזה הדתי, אני מאמינה שניתן לעשות יותר למען נשים, כי באף היבט אין באמת שיוויון בין נשים לגברים".

חזון מפורט עדיין אין לה, אך היא מציינת שבקרוב היא תפגוש את אנשי הארגון ותתחיל להיכנס לעובי הקורה, "וכמובן שאעבוד לפי הנחיות מנכ"ל בתי הדין הרבניים והשר לשירותי דת. אני מאמינה שאני אוכל לגשר בין חלקים שונים ודעות שונות ואצליח לשפר את מה שצריך".