מטחים ליליים על הדרום: רקטה נפלה בנתיבות

לראשונה מאז צוק איתן גם העיר נתיבות נכנסה למעגל האש. צה"ל תקף עשרות יעדים מאז תחילת סבב הלחימה. מפקד פיקוד דרום אישר את פתיחת יום הלימודים, בכפוף להגבלות המיוחדות. דיווחים לא מאומתים על הפסקת אש

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/05/18 06:56 טז בסיון התשעח

מטחים ליליים על הדרום: רקטה נפלה בנתיבות
הרקטה שנחתה בנתיבות, צילום: דוברות משטרת ישראל

לילה לא שקט, שהיווה את המשך יום הלחימה ברצועת עזה, עבר על תושבי הדרום. אזעקות רבות נשמעו ברחבי עוטף עזה, חוף אשקלון ומקצתם גם באקשלון עצמה ובנתיבות שם נפלה רקטה שגרמה נזק לסביבה.

מי שספגה את עיקר האש בשעות הלילה זו המועצה האזורית אשכול, אשר בשטחה נפגעה בית מפגיעה ישירה של רקטה. לא היו נפגעים.

צה"ל תקף במהלך אתמול 40 יעדי טרור ובהמשך דווח על תקיפת 25 יעדים נוספים, וביניהם מחסני רחפנים, מחרטה לייצור רקטות ומנועי רקטות, אמצעי לחימה ימי מתקדם, מתחמים צבאיים, מחנות אימונים ואתרים לייצור אמצעי לחימה. 

הרמטכ"ל מבקר באחד מגני הילדים באשכול

הרמטכ"ל מבקר באחד מגני הילדים באשכולצילום: המועצה האזורית אשכול

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בגל תקיפות נוסף של צה"ל כנגד מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס הנושא באחריות לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה ובתוך כך לתקיפות החמורות כנגד אזרחי ישראל". 
 
 בצבא הבטיחו להמשיך להכות בארגוני הטרור כל עוד יימשך הירי לעבר ישראל. במהלך הלילה עלו דיווחים מהצד הפלסטיני כאילו הושגו הבנות להפסקת אש, אך גורם מדיני הכחיש את הדברים ונכון להבוקר ישראל לא אישרה באופן רשמי שכך הם פני הדברים.

תושבי הדרום ממשיכים בניסיונותיהם לנהל חיי שגרה. בתום הערכת מצב של מפקד פיקוד דרום, הורשו פתיחת מוסדות החינוך וקיום הלימודים, זאת בכפוף להנחיות כיצד להתנהל בזמני חירום.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן