הסלמה נוספת? נפילה באזור באר שבע

לראשונה מאז מבצע צוק איתן שגרה רקטה לכיוון בירת הדרום אשר נפלה בשטח פתוח מחוץ לעיר. מפקד פיקוד דרום: "אנו ערוכים לכל תרחיש ונמשיך לעשות ככל שיידרש על מנת לשמור על ביטחון התושבים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/08/18 15:35 כח באב התשעח

הסלמה נוספת? נפילה באזור באר שבע
פגיעה בבית בשדרות, צילום: דוברות משטרת ישראל

לראשונה מזה ארבע שנים נשמעה היום (חמישי) אזעקה בבאר שבע. הטיל ששוגר לעבר העיר הדרומית נפל בשטח פתוח מחוצה לה.

מאז אתמול בערב נורו לעבר ישראל כ-200 פצצות מרגמה ורקטות ובתגובה תקף צה"ל יותר מ-150 מטרות ברצועת עזה, ביניהן בית מלון שהוסב למפקדת טרור ומנהרה תת קרקעית של ארגון חמאס.

דיוםן הקבינט מדיני ביטחוני שאמור היה להיערך בשעה 16:00 נדחה בשעתיים ואילו בחמאס האשימו את ישראל בהכשלת המשא ומתן על רגיעה ובהסלמה האחרונה.

האלוף הלוי בשדרות

האלוף הלוי בשדרותצילום: דובר צה"ל

בתוך כך, ביקרו היום מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי, ומפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי בשדרות. בביקור נכחו גם ראש העיר אלון דוידי, ויחד הם סיירו בזירת נפילת הרקטה אמש בבית בעיר. "אנשי העוטף הם אנשים חזקים שמתגוררים וחיים ברשויות חזקות אשר יודעות להתמודד במצבים מאתגרים", אמר האלוף הלוי.

לדבריו, "ביממה האחרונה ביצענו תקיפות משמעותיות ביותר כנגד ארגון הטרור חמאס אשר בחר להפר את השקט של תושבי עוטף עזה. אנו ערוכים לכל תרחיש ונמשיך לעשות ככל שיידרש על מנת לשמור על ביטחון התושבים ולחזק את תחושת הביטחון, אני בטוח בחוסנם של תושבי העוטף וקורא להם להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף".

מי שתקף את הממשלה היה האלוף במילואים איש מפלגת העבודה, עמירם לוין, שצייץ בטוויטר: "איפה הגיבורים הגדולים שאיימו בפאתוס במלחמה עם איראן ועכשיו חוששים מול החמאס? ממשלה חלשה ורופסת ללא אסטרטגיה אפשרה לחמאס ניצחונות על גב אזרחי המדינה. נגררנו לפינה, הסדרה תהיה כניעה! עכשיו הזמן להכרעת החמאס. לא מיטוט החמאס, אלא הכרעתו והכנעתו".