הסכמה בין הבית היהודי לכולנו על פסקת ההתגברות

שר הכלכלה אלי כהן אמר כי החוק, שיתמקד בסוגיית המסתננים, צפוי לעלות לוועדת השרים בשבועיים הקרובים, לאחר שאתמול נערכו שיחות בין הצדדים. "בג"ץ הרוויח את פסקת ההתגברות על המסתננים ביושר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/18 12:26 ו בתמוז התשעח

הסכמה בין הבית היהודי לכולנו על פסקת ההתגברות
משה כחלון ונפתלי בנט, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

סיעות הבית היהודי וכולנו הגיעו להסכמה בנוגע לפסקת ההתגברות, שתתמקד בסוגיית המסתננים. בריאיון לרדיו 103fm אמר שר הכלכלה וחבר כולנו, אלי כהן, כי "יש הסכמה בין מפלגת כולנו לבית היהודי בנוגע לפסקת ההתגברות, בשבועיים שלושה הקרובים תעלה הצעת חוק לוועדת השרים. כבר אתמול נערכו שיחות בין הצדדים ונשלים את הפערים".

לשאלה האם בג"ץ לא יוכל לפסול את החוק ענה כהן: "בואו נבין דבר אחד. אם אני מחליט שאני מגיע לארצות הברית, אני יכול להגיד שאני נשארים לעבוד שם? ממש לא. יש שם מנגנון מתוחכם. אנחנו צריכים לראות לנגד עינינו את תושבי דרום תל אביב ואפשר להגיד על בג"ץ שהוא הרוויח את פסקת ההתגברות על המסתננים ביושר".

אתמול פורסם כי סיעת הבית היהודי שבה לקדם את חוק "פסקת ההתגברות" בנוסח מצומצם שעוסק בסוגיית המסתננים בלבד. על שולחן הכנסת הונחה אתמול הצעת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, בנוסח שנועד לאפשר כליאת מסתננים בלתי חוקיים והוצאתם מישראל בניגוד לעמדת בג"ץ.