הסיור שהסתבך: ראש המועצה התעמת עם עיתונאים

עימות בין ראש מועצת שומרון לעיתונאים זרים. העיתונאים בסיור: "אתם מקיימים את הסיורים כדי להפוך את הכיבוש לחוקי?". ראש המועצה לא נשאר חייב ותקף את העיתונאי: "אין לנו צורך להוכיח את זכותנו על הארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/19 12:49 יח בשבט התשעט

הסיור שהסתבך: ראש המועצה התעמת עם עיתונאים
צילום: רועי חדי

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, תקף עיתונאי ששאל בו שהסיורים מתקיימים כדי "להצדיק את הכיבוש", במהלך סיור בשומרון 

בסוף השבוע קיימה יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון כחלק משיתוף הפעולה עם המשרד לנושאים אסטרטגיים ולע"מ סיור לכ-40 עיתונאים זרים מכל העולם.   

העיתונאים ביניהם עיתונאים מסוכנויות הידיעות המובילות ביפן, גרמניה ועוד ביקרו במפעלים באזור התעשייה ברקן שם למדו על הדו קיום באיזור, ביקרו ביקב הר ברכה טיפסו על הר כביר. 

במהלך הסיור נפגשו העיתונאים גם עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ביקשו לשמוע את דעתו בנושאים השונים, אחד העיתונאים הטיח בראש מועצת שומרון: "האם אתם מקיימים את הסיורים כדי להצדיק את הכיבוש?" דגן הטיח בו בחזרה: "אנחנו לא צריכים להצדיק שום דבר. יש לעם היהודי זכות על הארץ הזו. אנחנו מכבדים את הערבים שמתגוררים באיזור, ונשמח אם יהיו להם חיים טובים. אבל הארץ שייכת לנו. אין עם שיש לו קשר לאיזור מולדתו כמו שיש ליהודים בירושלים ויהודה ושומרון. גם בתנ"ך וגם בספרים בהם לפחות שני שליש מהעולם מאמין: הקוראן והברית החדשה, מובהר הקשר של העם היהודי למקומות הללו.

דגן הוסיף: "גם מי שלא מאמין בספרים אלו יודע שזהו מסמך היסטורי מחייב, גם בממצאים הארכיאולוגים בכל מקום ביהודה ושומרון וברחבי הארץ, הרצף היהודי חד משמעי, לכן אנחנו לא צריכים להצדיק שום דבר, כן חשוב לנו להראות עד כמה נסיונות החרם מתבססים על שקרים, ומדוע המקום הזה חשוב ושייך לנו". 

לאחר השיחה, ניגשו עיתונאים רבים אחרים,  וציינו כי מדובר בסיור חשוב ומלמד, שפתח להם את העיניים בנושאים רבים. בסיור השתתף גם ראש מדור זירה אזרחית במשרד לנושאים אסטרטגיים יאיר פרהיימן.