"הסיוט של החיים" | הרכב נגנב כשהתינוק בפנים: כל הפרטים מהדרמה

רכב פרטי של משפחה נגנב מחניית תחנת דלק בכביש 6 על ידי פלשתיני מהשטחים כשפעוט בן שנה וחצי בפנים. בזכות האיתורן שהיה ברכב, כוחות המשטרה והצבא מצאו את המכונית במהירות סמוך לטול כרם - לתינוק שלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/22 11:08 כח באייר התשפב

"הסיוט של החיים" | הרכב נגנב כשהתינוק בפנים: כל הפרטים מהדרמה
התינוק עם החיילים שמצאו אותו, צילום: דובר צה"ל

סיפור שהחל בצורה קשה במהלך השבת, נגמר אחרי דקות מורטות עצבים באנחת רווחה והקלה גדולה: שתי משפחות ישראליות שעשו את דרכן צפונה על כביש 6, עצרו להפסקת התרעננות באחת מחנויות הנוחות סמוך למחלף ניצני עוז. אחת המכוניות הושארה מונעת בצמוד לבית קפה שבו ישבו בני המשפחה, כשבתוכה ישן פעוט בן שנה וחצי. תוך מספר שניות, המשפחה שמה לב כי הרכב מתחיל לנוע, והבינו כי רכבם נגנב בעוד בנם נותר בפנים.

המשפחה דיווחה מיידית על גניבת הרכב, וכוחות צה"ל ומשטרה גדולים פתחו בסריקות נרחבות אחר המכונית ומחסומים רבים נפרסו באזור. כעבור חצי שעה אותרה המכונית בכפר פרעון שליד טול-כרם, כשבתוכה התינוק בריא ושלם.

"יצאנו לטיול רגיל באחד המעיינות בצפון ובדרך חזרה אמרנו - נעצור לאיזושהי אתנחתא, התרעננות, בתחנת דלק דור אלון בבאקה אל-גרבייה", תיאר דורון הג'ג', דודו של הפעוט בריאיון לניב רסקין בחדשות הבוקר בקשת 12, "הגענו לשם בסביבות 14:30 והחנינו את הרכבים. היא החנתה קרוב לשולחן שישבה בו, כי רצתה לצפות על הילד. היא השאירה את האוטו מונע עם מזגן דולק וחלונות פתוחים".

החזרת הפעוט לאם

החזרת הפעוט לאם צילום: דובר צה"ל

"באיזשהו שלב הסתכלתי על המכונית ופתאום קלטתי, זה היה עניין של שלוש שניות, מישהו נכנס למכונית בצורה מהירה, לוקח רוורס וכמעט דרס מישהו. לשנייה חשבתי שמדובר בגיסי, לא האמנתי שזה מישהו זר שעלה למכונית. הסתכלתי ימינה ופתאום ראיתי את גיסי עומד, בדיוק חזר מהשירותים. ישר קלטתי את התמונה וצעקתי לו: גונבים לך את הרכב, רוץ".

"חצי שעה שהייתה הסיוט של החיים"

בני המשפחה מספרים כי למכונית היה איתורן שמאפשר לעקוב אחרי נתיב הנסיעה וכך היה הרב אותר במהירות על ידי המשטרה. "עברו לנו בראש הדברים הכי פסיכיים שיכולים להיות. מה יקרה, מה הוא יעשה עם הילד, הוא יזרוק אותו, הוא יהרוג אותו, הוא ייקח אותו לכפר ערבי. עלו לנו הדברים הכי נוראיים שאפשר לחשוב עליהם, בטח לאימא".

עד לרגע בו קיבלה המשפחה את ההודעה כי רכבם נמצא בידיי הצבא עברו כ-30 דקות. "חצי שעה שזה הסיוט של החיים", סיפר הדוד ואמר כי, "הנהג לא היה שם. הילד עד כמה שהבנתי ישן עד לרגע שאספו אותו מהמכונית. הוא לא חווה את כל הדבר הזה".

איך היה המפגש איתו?

"זה היה אחד הרגעים הכי מרגשים. הג'יפ הצבאי הגיע, המח"ט יצא ממנו ומסר את התינוק לאחותי, שלא הפסיקה לבכות מהתרגשות".