הסוף להחפצה? קבוצת הכדורסל מחליפה את המעודדות

קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים תחליף את להקת המעודדות המסורתית בלהקה בה מופיעים בנים. בעבר ניסתה הקבוצה, לה אוהדים דתיים רבים, לאפשר הופעה של להקת בנים אך נקנסה כתוצאה מכך.

חדשות כיפה יהונתן קליין 19/11/18 18:16 יא בכסלו התשעט

הסוף להחפצה? קבוצת הכדורסל מחליפה את המעודדות
נלחמים בהחפצה. אולמה של הפועל ירושלים, צילום: פלאש 90

סוף להחפצה במשחקי הכדורסל? קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים, אחת משתי קבוצות הכדורסל הבכירות בישראל, תחליף את להקת המעודדות המסורתית, אשר מופיעות על הפרקט בהפסקות המשחקים, בלהקה חדשה, בה יופיעו בנים. כך פורסם ב'מיינט ירושלים'. מדובר בהחלטה מהפכנית, כיוון שעד לאחרונה מנהלת ליגת העל, הגוף האחראי על פעילות ליגת העל בכדורסל, סירבה לאשר להקה אשר איננה להקת מעודדות בלבד.

הפועל ירושלים, שעברה בשנים האחרונות לשחק בהיכל ה'ארנה' החדש בעיר, מושכת למשחקיה באופן מסורתי לאורך השנים קהלים דתיים ומסורתיים רבים, תושבי ירושלים, גוש עציון ובנימין. בעבר החליפה הקבוצה את להקת המעודדות בלהקה בה הופיעו בנים, אך קיבלה קנס ממנהלת הליגה, אשר דרשה שבמהלך המשחקים יופיעו מעודדות בלבד. החלטה אשר עוררה כעס רב בקרב אוהדי ואוהדות הקבוצה לא רק מהמגזר הדתי, אלא גם כאלה אשר רחוקים ממנו מאוד.

אחת האוהדות הוותיקות ביותר של הקבוצה היא מאשקה ליטבק, תושבת קיבוץ נגבה וחברת מפלגת מרצ. ליטבק סיפרה בראיון לאתר 'וואלה' לפני כשלוש כי במשך שנים נלחמה על הנושא: "אני זו שנלחמתי במנהלת הליגה כדי שלא יעלו בפסקי הזמן מעודדות צעירות בחצאיות מיני. זה הרחיק אוהדים רבים שהם דתיים וחרדים. הארנה היא המקום היחיד בכדורסל הישראלי שבו הן עולות במכנסיים ארוכים וטי-שירטס, ויש כאלה שעד היום מודים לי על כך ואפילו מביאים לי מצה שמורה לפני פסח", סיפרה אז.

תומכים. אוהדי הפועל ירושלים

תומכים. אוהדי הפועל ירושליםצילום: פלאש 90

כאמור, במנהלת הליגה דרשו עד לאחרונה כי הלהקה המופיעה בהפסקות המשחק במשחקי הליגה תורכב מבנות בלבד. היום מסרו במנהלת כי הם מודעים למהלך ואישרו אותו.

מהפועל ירושלים נמסר: "במהלך הקיץ האחרון פנתה הפועל "בנק יהב" ירושלים למנהלת הליגה וקיבלה אישור להחליף את להקת המעודדות, אשר הוקמה בהתאם להוראת המנהלת, בלהקה אמנותית שסגנונה האמנותי הולם את הקהל הגדול והמגוון הפוקד את יציעי היכל הפיס ארנה ועליו גאוותנו. הפנייה למנהלת נעשתה תוך מתן דגש על כך שהמופע לא יחייב להקה המיוצגת על ידי מגדר אחד בלבד (כפי שנדרשנו בעבר). 
למען הסר ספק - הפועל "בנק יהב" ירושלים לא מתנגדת בשום צורה להופעת נשים על הפרקט, וכפי שנוכח לדעת כל מי שצפה במשחקי הקבוצה העונה - הלהקה האמנותית המופיעה על הפרקט כוללת גברים ונשים כאחד."