הסוף להזזת השעון באירופה?

פרלמנט האיחוד האירופי הצביע ברוב גדול בעד ביטול החיוב להזיז את השעון לשעון קיץ או חורף. אם ההחלטה תתקבל באופן סופי, כל מדינה באיחוד תצטרך לבחור האם להישאר בשעון קיץ או בשעון חורף באופן קבוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/19 20:19 יט באדר ב'

הסוף להזזת השעון באירופה?
באיחוד האירופי צפויים להפסיק להזיז את השעון. ומה אצלנו?, צילום: pixabay

האם בעתיד הקרוב יבוטל המעבר בין שעון קיץ לשעון חורף במדינות האיחוד האירופי? בהצבעה שנערכה היום בפרלמנט האירופי בשטרסבורג, הצביעו רוב גדול של חברי הפרלמנט בעד ההצעה לבטל את הזזת השעון החל מעוד שנתיים, במרץ 2021. ההחלטה איננה סופית, אך ההסכמה הגורפת בפרלמנט תהווה בסיס לשיחות בין המדינות החברות באיחוד, 28 במספר, שיחליטו על חוק חדש בעניין הזזת השעון.

על פי החוק הנהוג כיום באיחוד האירופי, כל המדינות החברות באיחוד צריכות להזיז את השעון שעה אחת לאחור ביום א' האחרון של חודש אוקטובר, ולעבור לשעון חורף, ולחזור לשעון קיץ ביום א' הראשון של חודש מרץ. אם תתקבל באופן סופי ההחלטה החדשה, כל מדינה באיחוד תצטרך לקבל החלטה בנפרד האם להישאר בשעון קיץ או בשעון חורף.

כך או כך, נראה כי האיחוד האירופי עומד בפני הפסקת הזזת השעון, שהחלה לנהוג בחלק מהמדינות כבר בתקופת מלחמת העולם הראשונה, ופשטה באיחוד האירופי בשנות השבעים של המאה העשרים, מסיבות כלכליות של ניצול אנרגיה.