הסוד נחשף? הסיבה בגללה החליטה הממשלה ללכת להפסקת אש מול חמאס

חבר הכנסת יואב קיש רמז שביקורו של נשיא רפובליקת צ'אד מתקיים בזכות ההסדרה הכפויה מול חמאס. חבר הכנסת סמוטריץ תקף את קיש: "אם זה 'האירוע הביטחוני' המיוחד שעליו דיבר ראש הממשלה יש כאן משבר אמון קשה"

חדשות כיפה מירב כהן 25/11/18 15:11 יז בכסלו התשעט

הסוד נחשף? הסיבה בגללה החליטה הממשלה ללכת להפסקת אש מול חמאס
חושף את הסוד? ח"כ קיש, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

נשיא רפובליקת צ'אד יגיע היום (א') לביקור היסטורי בישראל, כך מדווח אתר האינטרנט La Tchad Danthropus. מדובר בביקור ראשון של הנשיא בישראל מאז ניתוק היחסים בין המדינות בשנות ה-70. חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד) רמז שזו הסיבה שבגללה דחק ראש הממשלה להסדרה מול חמאס בסבב הלחימה שהתרחש בשבועות האחרונים.  

"נניח והיינו עכשיו בארוע לחימה עם החמאס האם הביקור המדיני של נשיא צ'אד היה מתקיים? ברור שלא", כך כתב חבר הכנסת קיש, ורמז שהביקור ההיסטורי של הנשיא אידריס נדי בישראל הוא הגורם בגינו הלכה מדינת ישראל להפסקת אש מול ארגון הטרור. 

מאז הוכרזה הפסקת האש נשמעים קולות בליכוד ובממשלה על 'אירוע גדול' שעומד להתרחש בשבועות הקרובים. מדיניות העמימות סביב 'האירוע הגדול' גורמת לסקרנות גדולה, אולם, אף גורם אינו מוכן להסביר מה מהות האירוע והאם הוא ביטחוני או מדיני.

חבר הכנסת קיש הסביר שבמידה והיינו בעימות מתמשך מול חמאס הביקור ההיסטורי היה מתפספס. חבר הכנסת סמוטריץ התרעם על ההסבר של קיש: "אתה לא באמת רוצה לטעון שהביקור הזה (חשוב ככל שיהיה, ובכל זאת...) מצדיק את הכניעה המבישה שלנו בסיבוב האחרון בעזה...", והוסיף, "אם זה "האירוע הביטחוני" המיוחד שעליו דיבר ראש הממשלה יש כאן משבר אמון קשה..."

רפובליקת צ'אד ניתקה את יחסיה הדיפלומטים עם ישראל בתחילת שנות ה-70 תחת לחציו של נשיא לוב לשעבר, מועמר קאדפי. על אף ניתוק היחסים הרשמי, הוסיפו מומחים ישראליים לסייע לממשלת צ'אד בענייני צבא וביטחון. וינואר 2011 אמר נשיא צ'אד שלכבוד יום העצמאות ה-50 לצ'אד "אנחנו שוקלים לחדש את היחסים עם ישראל". אולם רק היום נעשה הדבר רשמי והוחלט להחזיר את היחסים הדיפלומטים לסדרם.