הסדרת חוות גלעד לא תעלה לדיון בממשלה

הצעתו של שר הביטחון להסדרת היישוב, שבו גר ונרצח הרב רזיאל הי"ד, לא תעלה לשולחן הממשלה בשבוע הבאה. גורמים המעורים בנושא מעריכים כי הסיבה היא ביקורו של סגן נשיא ארה"ב בישראל וכי הנושא יעלה בקרוב

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/01/18 18:31 ב בשבט התשעח

הסדרת חוות גלעד לא תעלה לדיון בממשלה
ליברמן ונתניהו בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זרם חברי הכנסת ושרי הממשלה שהגיעו לנחם את משפחת שבח, על הירצחו של הרב רזיאל בחוות גלעד, חזרו ודיברו על חובתם להסדיר את היישוב. עם זאת, בישיבת הממשלה הקרובה הנושא לא אמור לעלות לשולחן הדיונים. כך עלה הערב (חמישי) מסדר היום שהופץ לשרים.

כזכור במהלך השבוע הצהיר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כי הגיש "הצעת מחליטים" במטרה להסדיר את היישוב שבשומרון.

אלמנתו של הרב רזיאל שבח

יעל, אלמנתו של הרב רזיאל שבח צילום: רועי חדי

אלמנתו של הרב רזיאל, יעל שבח, חזרה מספר פעמים על רצונה לראות את היישוב שבעלה כל כך אהב מוסדר. היום, עם הישמע דבר תפיסתם של המחבלים שלקחו חלק בפיגוע, היא אמרה כי "הנחמה שלנו היא לא בנקמה אלא בבניין הארץ. אני מבקשת מראש הממשלה - שבור את השתיקה שלך, אמץ את ההצעה של שר הביטחון לאשר את חוות גלעד והעלה אותה ביום ראשון הזה לאישור הממשלה".

גורמים בהתיישבות לא התרגשו מהעובדה שהסדרת חוות גלעד לא תעלה ביום ראשון ותלו את הדבר בביקורו הצפוי של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, בישראל בשבוע הבא. לדעתם ההצעה תעלה לדיון כבר בשבוע שלאחר מכן.

גורמים נוספים במערכת הפוליטית גם כן סירבו לראות בכך סימן להמשך ואמרו כי דברים מסוג זה הם תהליך שעשוי להימשך זמן מה. בלשכת ראש הממשלה אמרו כי בשלב זה הם לא מתייחסים לנושא.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן התייחס לדברים ואמר כי הוא "קורא לראש הממשלה להודיע מיד עם שובו לישראל על העלאת ההחלטה להכרה מלאה בחוות גלעד כישוב במדינת ישראל".

לדבריו, "שמחנו כולנו כמו כל עם ישראל לשמוע את הצהרות ראש הממשלה ושר הביטחון על ההכרה בחוות גלעד ועל חיבור הישוב לחשמל ומים. עיני עם ישראל כולו נשואות אליהם, אליהם להחלטה ציונית חזקה ונחושה. ההחלטה צריכה להתקבל בצמידות לרצח, כדי להבהיר לטרוריסטים הנאלחים ומממניהם ברשות הפלסטינית, שלא רק שלא יצליחו להחליש את עם ישראל בטרור הרצחני שלהם, אלא להיפך - הוא יתחזק ויתעצם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן