הנשיא ריבלין: "אנו נחשפים לשיח בלתי מתקבל על הדעת"

על רקע התבטאותה של הדוגמנית רותם סלע, נשיא המדינה ראובן ריבלין אומר כי "מי שמאמין בחובתה של מדינת ישראל, להיות יהודית ודמוקרטית, חייב לזכור שבמדינת ישראל שוויון זכויות מוחלט לכל אזרחיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/19 12:51 ד באדר ב'

הנשיא ריבלין: "אנו נחשפים לשיח בלתי מתקבל על הדעת"
הנשיא ריבלין , צילום: יוסי זליגר

נשיא המדינה, ראובן ריבלין נשא דברים בכנס טרומן לציון 40 שנה לחתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים והתייחס היום (ב') לסערה סביב דבריה של הדוגמנית רתם סלע. "חייב לזכור שבמדינת ישראל שוויון זכויות מוחלט לכל אזרחיה. אין אזרחים סוג א', אין מצביעים סוג ב', מול הקלפי נהיה שווים כולנו, יהודים וערבים. בכנסת ניוצג כולנו, יהודים ושאינם יהודים".

כזכור, הדוגמנית רותם סלע התייחסה בחשבון האינסטגרם שלה לראיון של השרה מירי רגב בטלוויזיה ועוררה סערה כאשר כתבה: "מתי מישהו בממשלה הזו ישדר לציבור שישראל היא מדינת כלל אזרחיה. וכל בני האדם נולדו שווים. וגם הערבים. רחמנא לצלן, הם בני אדם. וגם הדרוזים. וגם ההומואים אגב והלסביות גם... שוק... השמאלנים".

לא יורדת מהכותרות הפוליטיות. סלע

לא יורדת מהכותרות הפוליטיות. סלעצילום: דבש סדן-cc-by-sa

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אף הוא לדבריה של סלע. נתניהו העלה תמונה של עצמו על רקע דגל ישראל וכתב: "רותם היקרה, תיקון חשוב: ישראל היא לא מדינת כלל אזרחיה. לפי חוק יסוד הלאום שהעברנו, ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי - ושלו בלבד. כמו שכתבת, אין שום בעיה עם אזרחי ישראל הערבים - הם שווי זכויות ככולנו וממשלת הליכוד השקיעה במגזר הערבי יותר מכל ממשלה אחרת. הליכוד רק ביקש לחדד את השאלה המרכזית בבחירות האלה: זו ממשלת ימין חזקה בראשותי או ממשלת שמאל של יאיר לפיד וגנץ בתמיכת המפלגות הערביות. ללפיד וגנץ אין דרך אחרת להקים ממשלה וממשלה כזאת תערער את ביטחון המדינה והאזרחים. ההכרעה - עוד חודש בקלפי. יום טוב".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין לא נשאר אדיש נוכח הדברים והסערה סביב דבריה של סלע ותגובתו של ראש הממשלה: "זה המקום לומר בקול ברור שבתקופה האחרונה בה המחשבה הפוליטית מסחררת כל היגיון שהכרנו אנו נחשפים לשיח בלתי מתקבל על הדעת, כלפי אזרחי ישראל הערבים אני מסרב להאמין שיש מפלגות שויתרו על דמותה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית, בדיבור אחד". כל ריבלין.

"מי שמאמין בחובתה של מדינת ישראל, להיות יהודית ודמוקרטית במלוא מובן המילה, חייב לזכור שבמדינת ישראל שוויון זכויות מוחלט לכל אזרחיה. אין אזרחים סוג א', אין מצביעים סוג ב', מול הקלפי נהיה שווים כולנו, יהודים וערבים. בכנסת ניוצג כולנו, יהודים ושאינם יהודים. אנו אוהבי שלום, אולם עלינו גם לרדוף את השלום. לרדוף, עד שנשיגהו". דברי נשיא המדינה, ראובן ריבלין.