הנשיא: ישראל - מדינה יהודית ודמוקרטית בדיבור אחד

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס היום (ב') בכנס לקידום תעסוקה בחברה הערבית לחוק הלאום ואמר: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית, בדיבור אחד. המשוואה הזאת היא סוד הקיום של מדינת ישראל"

חדשות כיפה גלעד כהן 30/07/18 16:49 יח באב התשעח

הנשיא: ישראל - מדינה יהודית ודמוקרטית בדיבור אחד
הנשיא ריבלין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בכנס שנערך היום (ב') בבית הנשיא כשמטרתו 'פריצת דרך בשיעורי התעסוקה ובאיכות התעסוקה של האוכלוסייה הערבית' נפגש נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עם ראשי חברות גדולות המשתתפות במיזם "קולקטיב אימפקט". 


בכנס התייחס נשיא המדינה לחוק הלאום ואמר:  "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית, בדיבור אחד. המשוואה החכמה, העדינה והרגישה הזאת היא סוד הקיום וסוד ההצלחה של מדינת ישראל. זהו הבסיס החוקתי והערכי שעליו עומד כל המפעל הציוני האדיר הזה שנקרא מדינת ישראל. אנחנו לא יכולים ולא רוצים להפר את המשוואה הזאת"

נשיא המדינה ואתי רייכנשטיין-זנזורי מחברת טבע

נשיא המדינה ואיריס בק קונדר מחברת טבעצילום: מארק ניימן/ לע"מ

הנשיא קרא גם לצעירים מהחברה הערבית ואמר להם: "בואו להשתלב במשרות המובילות במשק. המשק הישראלי מחפש אתכם ורוצה אתכם". עוד אמר ריבלין "החברה הערבית חייבת להבין את ההזדמנות ולהיות חלק ממנה. צעירות וצעירים ערבים מוכשרים ומצוינים לא מגישים היום קורות חיים לחברות הללו, גם כאשר הם מסיימים את הטכניון. יש פה גשר שצריך להיבנות, יש פה אמון שצריך להיבנות, ושני הצדדים צריכים לעבוד במימוש ההזדמנות הזאת." 

בכינוס השתתפו גם יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות מר מאזן גנאיים, ראש המועצה המקומית כסייפה מר סאלם אבו רביע, מר אילן בירנפלד - מנכ"ל דלויט ישראל, מר הראל חייקין – מנכ"ל קוקה קולה ישראל, גב' שלי לנצמן – מנכ"לית מייקרוסופט ישראל, מר אייל מליס - מנכ"ל תנובה, מר יניב שיראזי מנכ"ל שטראוס מים, מר איציק צאיג – מנכ"ל אסם, ועוד.